2009.01.05. | pumpa | 16 komment | csomagolás

Magyar bordesign külföldről

Stílszerűen alkohollal nyitjuk a Boldogújévet, amit mindenkinek, ez úton is! Kárpáti Róbert borcímke koncepciója már csak azért is érdekes és fontos, mert külföldi oldalon, a csomagolás-centrikus, The Dieline postjai között találtam. Az üvegen, a trendeknek megfelelően, brand-központú "adatok" láthatók, egyszerű, határozott grafika, bár a szigorú "W" mellett azért kicsit több info is elfért vona a Bikavérről (a hozzám hasonló kocaborosok kedvéért). A kihajtható kártya belső oldalán látható piktogramok jelentése nem teljesen világos, de elképzelhető, hogy munkaverziót takarnak, épp a hiányolt olvasmány lorem ipsumaként. Szép munka, szívesen kinyitnék egy üveggel  az első munkanap örömére...

Design: Kárpáti Róbert

Via: The Dieline

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr95858421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.05. 11:23:14

azok a piktogramok direkt vannak..: gyűjtsd össze mind! :)

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.01.05. 12:41:40

szomorú tény, és én is szomorú leszek tőle! hogyan tudna egy nemmagyar, magyar terméknek imidzset faragni? ez legnagyobb szégyene az országnak, hogy kiadja idegenkéznek a szellemi termelést és a magyar imádzsépítést egyaránt.
noha esztétikus, de jellemtelen grafika. nem utal semmire ami magyar lenne, avagy lehetne. nem erősíti sem abort, sem a tájegységet amelyről származik, mondhatni ez az egyik legrosszabb design amit borra felhajíthat valaki.

Johnny Bravo 2009.01.05. 12:52:02

@eaposztrof: asszem, valamit elnéztél. Bár az is lehet, hogy külföldön igen elterjedt a Kárpáti Róbert név. Máskülönben az imidzset nem faragjuk. Az kialakul. Arculatot esetleg, de azt meg inkább tervezzük. Mondjuk nem is értem, hogy hogy tudna egy külföldi arculatot tervezni egy magyar termékhez... De pl. onnan, hogy tanulta a tervezést. Egy Walter DaSilva nevű csávó tervezett tipikus olasz autót az Alfának és németet az Audinak. De szerintem Giugiaro sem csak olaszoknak dolgozott...

zselex · http://zsele.blog.hu/ 2009.01.05. 13:36:35

@eaposztrof: másrészről egy grafika max jellegtelen lehet, de nem jellemtelen

sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2009.01.05. 15:06:38

valahogy nekem nem jön be ez a design, bár a bort megkóstolnám, hátha feledtetné a külsőt :)

Dodge94 2009.01.05. 18:41:55

Nekem viszont eszméletlenül bejön a design. Nagyon bírom ezeket a letisztult dolgokat:) Meg még annak a cégnek a termékei tetszenek, ami az oldalon is fenn van és befőtt, olivaolaj és egyéb dolgokat csomagolnak, de a nevét nem tudom. Meg még azok a szőlőlevek aminek a csomagolásán borfajták neve van feltüntetve.

orizatriz · http://www.orizatriz.blogspot.com 2009.01.05. 19:33:03

index.hu/gazdasag/magyar/wnhs090106/?main&rnd=114
Ez nem ugyanaz a cég... ? az image-hez mondjuk ez is hozzátartozik, ha igaz.
btw, nekem is bejön a dizájn. Egyszerű-nagyszerű, bár mivel könnyen másolható, ezért egy idő után lehet, hogy az ember mégsem tudja, mit vesz le a polcról (szerintem sok egész pofás gagyi bort lehet egyébként kapni).

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.01.05. 20:07:45

@Johnny Bravo: igen, elnéztem, a címből ítéltem. es eleg hihetetlen szamomra, h egy magyar bornak egy magyar ilyen cimkét készít.
@zselex: az alkotásnak jelleme van, amely tükrözi az alkotót, vagy a reprezentáltat.
@raddi: igen, így kell kinézzen egy magyar bor cimkéje!

Johnny Bravo 2009.01.06. 04:52:20

@eaposztrof: én nem hiszem, hogy bárminek bármilyennek KELL lennie. Szerintem lehet ilyen, és olyan is. Egy autó sem lehet csak limuzin karosszériás (mert van ferde hátú, coupé, cabrio, kombi, stb.), de lehet több kereke is, mint 4. De amúgy tetszésről vitatkozni az olyan, mint illatról zenélni. Kinek a pap, kinek a papné. Szerintem jó ötlet, mert nem szokványos, mert elegáns, mert modern, mert könnyen felismerhető a cég és a termék (hála a színkódolásnak - bár azt a Nyakasék is csinálják). De leginkább azért jó, mert a tervező el mert rugaszkodni a hagyományoktól, és úgy lett a design új, hogy közben nem lett erőltetett, vagy izzadságszagú, céltalan, önmagáért lévő, vagy saját maga paródiája. Szal az hogy valami jó, meg hogy tetszik, a két különböző dolog. Én sem szerettem Schumit, de a képességeit elismerem.

csarli firpo 2009.01.06. 10:56:25

Rendszeres borfogyasztó, vásárló vagyok. Nekem nagyon nem jön be ez a címke. Trendi, de abszolút nem késztetne a palack megvásárlására. Öncélúnak tartom, nemjó választás boroscímkének, inkább valami férfi parfümre való lenne maximum.

rob-rob · http://filtergaleria.hu/ 2009.01.06. 11:32:30

Sziasztok!
Elsősorban szeretném megköszönni, hogy bemutattátok egy munkámat!

Másodsorban szeretnék néhány dolgot hozzáfűzni a dologhoz:
ez a munka nem megrendelésre készült, hanem iskolai feladat volt egy arculattervező kurzuson, a feladat bor vagy más cseppfolyós anyag becsomagolása volt. Így tehát nincs köze a véletlenül bont akkor alakult hasonló nevű céghez! Akik egyébként írtak ki pályázatot a saját arculatuk megtervezésére, de bizonyos okok miatt nem fértem be abba a kategóriába, akik pályázhattak.
Pedig ha már itt volt akkor megtettem volna.
Az egész feladatmegoldás nem csak a palackok felcímkézése volt, hanem egy teljes arculat kialakítása, így még sok arculati elem készült, ezeket itt láthatjátok:
www.flickr.com/photos/rob-rob-rob/
és itt:
www.rajziskola.hu/pictures/Embl%e9ma%20%e9s%20arculat%20tervez%f5%20kurzus.pdf
(vigyázz, PDF!)
Természetesen nem tud senki olyat csinálni, hogy mindenkinek tessen, nem is cél azt hiszem a grafikai tervezésben. De ha az embernek van arra lehetősége, pl egy iskolában, hogy kisérletezzen, akkor azt meg kell tenni, abból tanulhat. Ez nem is más, mint egy kisérlet, aminek az elején feltettem magamnak kérdéseket:
-hogyan tárolják a borokat?
-mire jó a címke (csak információt tartalmaz, vagy az a része vásárlás után is távolítható)?
-lehet egy bornak márkaboltja, mint ahogy egy cipőnek?
-stb.
És ez lett.
Egyébként a tervek eladók, ha valakit érdekel :)
Na meg a csomagolás amúgy is a szívem egyik csücske!

Annak meg különösen örülök, hogy elmondjátok a véleményeteket!

Üdv,
Kárpáti Róbert

Novi bácsi 2009.01.08. 17:48:08

@rob-rob: Én mindenesetre gratulálok! Meg voltam győződve arról, hogy ez EGY KÉSZ CUCC, vagyis így ahogy van, árusítják is... Szóval, tényleg add csak el valakinek ezt a designt! (Amúgy "hányé adod?" - lehet, hogy tudnék rá vevőt.) Nagyon cool! Én biztos ezt nézném és nem a borászt! :)

rob-rob · http://filtergaleria.hu/ 2009.01.08. 22:45:53

@Novi bácsi: ha küldesz e-mailt elmondom, megegyezhetünk!
komolyan!

forumuser 2009.02.13. 16:23:03

Róbert
Gratulálok. Nagyon kedvelem az efféle letisztultságot.

(A raddi által belinkelt munkák is nagyon jók.)

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása