Bár a válság erősen visszavetette az ingatlanfejlesztési iparágat, az energiatakarékos és környzetbarát megoldások, valamint a valóban kortárs, innovatív építészi értékek is jó befektetésnek tűnnek. Mindez jól látszik a Business Week napokban publikált listáján is, melyben BusinessWeek/Architectural Record award néven, az év kilenc legjobb új épületét díjazták. A listán többek között az Urban Outfitters új cégközpontja is szerepel, amely egy volt hajógyárban kapott helyet. Hajtás után...
A háztartási cikkeket és ruházati termékeket gyártó Urban Outfitters öt, Philadelphia területén szétszórt brandjét költöztette össze egy felújított gyárépületbe. Az új otthon egy része csupán a Navy Yard néven ismert, hatalmas kiterjedésű hajógyárnak, amely most ünnepli fennállásának 125. évfordulóját. Az izgalmas, zömében régi gyárépületek továbbélését az az ingatlanfejlesztési projekt biztosítja, melynek révén a gyárvidék lassanként lassanként irodaparkká alakul át.
Az Urban Outfitters volt az első cég volt, amely a hajógyárba költözött, azóta számos más társaság követte, így az ipartelep valódi campusszá változott. Ma már 80 cég 7500 alkalmazottja dolgozik ott, nem csoda, hogy egymást érik a kávézók és éttermek, üzletek és más szolgáltató létesítmények.
Az Urban Outfitters új központjára nagyjából 100 millió dollárt költöttek, és mindössze 20 hónap alatt készült el. Ebben nagy szerepe volt annak is, hogy amit lehetett meghagytak az eredeti szerkezetből, berendezésből és integrálták a design stúdiókat gyártási és irodai funkciókat is ide telepítő társaság életterébe. Az eredmény egy valóban inspiratív, nagyvonalú loft, tele tradícióval, történelemmel és a hatalmas üvegfelületek révén - fénnyel.