2009.12.08. | pumpa | 32 komment | logó pályázat

DesignPumpa logópályázat - update

Októberben indítottuk útnak a DesignPumpa logókontesztjét, melynek során a blog arculatát meghatározó, a jövő designpumpáját elénk vetítő logót keressük. A pályázat végső határidejét december 24-ében jelöltük meg. Akkor. Az új határidő január 5-e, hogy az is elkészíthesse a maga verzióját, akit a két ünnep között semmi más, értelmes elfoglaltság nem tesz boldoggá, mint a logóbarkácsolás. A fődíj továbbra is hat üveg sör, valamint a Frogdesign Shop pazar cekatartója. Nem éppen korrekt, de ösztönző módon hajtás után részletesen is megtekinthetők az eddig beérkezett munkák, aki tud jobbat, küldje, aki nem az kommenteljen!! A pályázatokat ide, vagyis a designpumpa@vipmail.hu címre küldjétek!

A brief maga a blog, vagyis bármi, amit a tervező gondol róla. A beérkező munkákat természetesen a pumpán is megjelenítjük, szavazást szerintem nem rendezünk, mert ez fontos döntés, de a kommentek közé érkező véleményeket figyelembe vesszük. A pályázat leadási határideje tehát 2010. január 5., éjfél. A sörök és a cekatartó mellett egy szupporter link is a győztesé lesz, ami oda mutat, ahova ő szeretné. Ha kihagytam volna bármit, szóljatok!!! Good night, good fight!

1

2

3

4

5

6

7

8

(Ha van olyan pályamű, amelyik valamilyen véletlen folytán nem szerepel a felsorolásban, szóljon a gazdája és pótolom!)

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr291583833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lamorak · http://www.clusterone.hu 2009.12.08. 18:14:15

Azért arról ne feledkezzünk meg (akár a válogatásnál, akár a dizájnolásnál), h más kontextusokban a DP vmi egészen mást jelent.

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2009.12.08. 18:19:12

digital photography vagy double penetration? :D

nilatako · http://trywalkinginmyshoes.freeblog.hu 2009.12.08. 20:23:50

Reméljük az eddigieknél már csak jobb pályaművek születnek, mert ezek még bemelegítésnek is gyengék.
Egyedül az 5-ösben van valami ötlet.

it_guru · http://www.itguru.blog.hu 2009.12.08. 21:33:20

5-ös, ja. Bár nekem az 1-es is tetszik.

theporcelainbride 2009.12.08. 22:41:53

...5-ös...bár a 7-es FF változata sem rossz...

Dagaddt 2009.12.09. 10:21:56

Nekem is az 5-ös tetszik, de teljesen mind1, mert az enyém mindet elnyomja majd és a feledésbe taszítja:) Már kész a terv, csak még nem volt időm megvalósítani. De már nagyon meg akarom mutatni.

Charlie Brown 2009.12.09. 12:26:37

Mertem volna egy kisebb összegbe fogadni, hogy a zöm nem fog tudni ellenállni a kezdőbetűk központos szimmetriájában rejlő klisémegoldások csábításának. :)

kapujanincs (törölt) 2009.12.09. 15:48:14

@Charlie Brown: én a pumpa, mint eszköz beemelésére mertem volna tenni.

a nyolcvanas években volt nálunk egy délibáb áruház nevű kereskedelmi egység, hatalmas szoc-tech "db" logóval a homlokzaton. ma is elérzékenyülök, mikor gyerekkori mozgólépcsőzéseim helyszínének monogramját eszembe juttatja egy drum and bass party szélsodorta flyere...

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.12.09. 15:55:23

@Charlie Brown: Márpedig ezek a "klisémegoldások" a legegyszerűbben megjegyezhetők, a leginkább felismerhetők, ha megfelelően van megtervezve és megválasztva.
Persze kérdés, hogy mi a cél, és mi a követendő....
Egyszerű, de karakteres és látványos logo, vagy öncélú művészkedés?
Nekem ezek közül a 3. tetszik.

Charlie Brown 2009.12.09. 19:42:21

@kapujanincs: A pumpa meg is jelent 3 műben is, szóval nem tévedtél nagyot. :)
Mondjuk én csak bátortalanul tippelni mernék arra, hogy a "pumpa" szó hogy került címbe, de a 7-est elnézve igazolva érzem, hogy alighanem a nem is oly rég übernépszerű trollbeszólás, a "fospunpa" lehet az eredet. Az viszont -tudtommal- egy motorkerékpáros geg, amiben nem szerepel benne valódi pumpa, mint olyan, tehát ha az elméletem nem eleve tévedés, akkor az 5-6-7 pályaműben felbukkanó motívum inkonzisztens a név mögötti rejtett utalással.

@maxt: Szerintem épp a klisé jellege miatt nem lesz sem karakteres, sem látványos. A betűk egybegyúrása, közös részeikkel való összekapcsolása az egyik legunalmasabb fogás amit el tudok képzelni logó témában. E mellett a 3. a maga bizonytalan ormótlanságában véleményem szerint az egyik legharmatosabb a 8 közül, de tiszteletben tartom a véleményed, ízlésen biztos nem fogunk összeveszni. :)

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2009.12.09. 22:05:33

@Charlie Brown: nem, nem fospunpa, ez biztos, de sajnos az eredeti okra, ami miatt most így hívják a blogot, nos, arra nem emlékszem... ez segít?:)

kapujanincs (törölt) 2009.12.10. 11:12:05

pedig jó lett volna tudni, honnan jött a cím, én is akartam már kérdezni... esetleg majd utólag kialakul a névadásról egy legenda. vagy több is, és az alapítók majd mind máshogy emlékeznek, ahogy az lenni szokott.

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2009.12.10. 16:30:56

5. és 8. tetszenek a legjobban

LOGOTEAM 2009.12.10. 17:33:49

Hi!

A névben a pumpa szó igen(!) furcsa!
Főleg azután, ha valaki végigpásztázza az oldalt.

Az emblémában a pumpának semmi helye!!!!
Főleg nem wc pumpának!
Azt gondolom ha (akármilyen) pumpa jelenne meg
bárhol az arculatban el áshatná magát az oldal!!!!

Szerintem, aki körülnézett az oldalon, az látja, hogy a szerkesztők törekednek az izléses, egyedi dizájnt bemutatni, akármilyen területről is legyen szó!!!

Maxt-nak teljesen igaza van! A betűlogó ha jól van megszerkesztve, (arányok, szín, stb.) akkor azt könnyen és hamar megjegyzik az emberek!

És, mint tudjuk mind egy emblémának/logónak, mind egy reklámnak ez a lényege!!!

Klisémegoldás? Szerintem nem a megoldás maradi, hanem a gondolkodás! Nem egy "nagy" márkát, hírességet találunk, ahol ez köszön vissza. Csak néhány: DG (Dolce Gabbana) , TW (Tiger Woods), WB (Warner Bros).

A 3. nem rossz, de ez tényleg a formája miatt kicsit múltbeli.

Az 5. egyáltalán nem illik az oldalhoz!!
Az designpumpa egy igényes, színvonalas oldal.

a 8/1 kb ezt látszik kifejezni.
Én az kék helyett használnám a 8/2-ben szereplő zöldet, mert amellett, hogy az oldal igényes, közvetlen, szabad, barátságos is. A zöld kicsit old az amúgy jól elkészített logón.

Persze ez csak az én személyes véleményem, mint ahogy az is, hogy a név sem lett igazán eltalálva.
De lehet, hogy nem ilyennek indult az oldal.

A deignpumpának gratula az oldalhoz!

Charlie Brown 2009.12.11. 10:00:34

@LOGOTEAM:
"Klisémegoldás? Szerintem nem a megoldás maradi, hanem a gondolkodás! Nem egy "nagy" márkát, hírességet találunk, ahol ez köszön vissza. Csak néhány: DG (Dolce Gabbana) , TW (Tiger Woods), WB (Warner Bros)."

Szerintem szövegértési zavarral küzdesz, olvasd át még egyszer. Senki nem kifogásolta a betűlogót, mint olyat. Segítek: "_kezdőbetűk központos szimmetriájában rejlő_ klisémegoldások"
Zöld? :)

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2009.12.11. 11:33:07

@LOGOTEAM: @Charlie Brown: ez a beszélgetés azért önmagában megérne néhány sört:) sokmindenre rávilágítottatok, amin egyébként is sokat kattogok a pumpát illetően, de most kénytelen voltam szembenézni a tényekkel. az oldal valóban nem így indult, illetve nem volt kigyúrt koncepció hozzá, ami most kicsit gátja is a fejlődésnek. A direkt névváltás talán durva lenne, de új funkciók, toikok berántása mellett, a megtartva elhagyás elméletét alkalmazva a kezdőbetűk "logósítása" jó megoldásnak tűnik. Jó lenne ilyen értő csapattal dolgozni, még ha csupán bogról is van szó! Köszi: Pumpa

Tyler D. 2009.12.11. 12:44:48

1. A kezdőbetűk kiemelése tipikusan az az eset, amikor nincs ötlet. A jel és a tipó aránya nem jó, már most is alig olvasható a szöveg.
2. Teljesen amatőr munka, a kivitelezés is rossz (egalizálás).
3. Jel és tipó arányai, amatőr kivitelezés (Photoshop effektek).
4. A "vicc" kategória, a legrosszabb.
5. Kivitelezés nem rossz, az ötletet itt is hiányolom (felpumpáljuk a "p"-t?).
6. Kivitelezés nem rossz, ötlet nincs (biciklipumpa).
7. Illusztrációnak jó lenne egy képregénybe.
8. Nincs ötlet, itt azért lehetett volna többet is a kezdőbetűknél. Kivitelezés amúgy nem annyira rossz, bár a jel és a szöveg aránya, elhelyezése se nem túl fantáziadús, se nem következetes.

Charlie Brown 2009.12.11. 12:53:31

@pumpa: "sajnos az eredeti okra, ami miatt most így hívják a blogot, nos, arra nem emlékszem..."

Hú, ennyire be voltál tintázva? :D

LOGOTEAM 2009.12.11. 15:56:52

Charlie Brovn, köszönöm a segítséget, de teljesen jól értettem a fogalmazásodat!
De én akkaor sem értek veled egyet. Ha jól van megszerkesztve egy betűlogó, akár központos, akár nem, és ahogy írtam, az arányok, szín(ek), stb. jól vannak súlyozva, akkor az igenis lehet, egy sikeres márka!

Zöld szín! Mint minden színnek a zöldnek is van negatív oldala is, de általában a feketén kívül nem jut eszünkbe rossz a színek kapcsán. A zöld jelentése: fiatalság, növekedés, megújulás, kereszténységben: halhatatlanság.
Nem hiszem, hogy ez rossz választás lenne.

Különben egy kis reklámpszichológia és már érteni is fogod a dolgokat!

LOGOTEAM 2009.12.11. 16:10:10

Tyler D!
Csak a 8ashoz szólnék (írnék), mert az tetszik apró módosítással.

Szerinted nincs ötlet. Szerintem ez magában egy ötlet.
Lehetett volna többet a kezdőbetűknél, de a tervező ezt találta ki és ennyi.

Sajnos nekem sok időm nincs, így nem tervezek, de a Te munkádat is szívesen látnám.
Ezt ne vedd sértésnek, de vannak nagyszájúak, akik semmit nem mutatnak fel. Nem mondom, hogy Te is idetartozól, de hátha a szerkesztők a Tiedben látnának ötletet!?

Különben visszatérve a logóre, igen az arányokon lehetne javítani! De szerintem ha az 1-est, 3-ast és a 8-ast összehasonlítod nagy a küléönbség.
Mind ötletben, mind kivitelezésban.

A többivel maximálisan 1et értek.
Ja, kivétel az, hogy a betűlogó kiemelése az ötlet hiánya lenne.

Tyler D. 2009.12.11. 17:35:45

@LOGOTEAM: Az nem ötlet, hogy a kezdőbetűkkel variálsz, az adja magát. Egy logónál mindig törekedni kell arra, hogy felismerhető legyen az amit jelképezni szeretne. Van, amikor ez nem sikerül, vagy nem cél (van, amikor nem is lehet), de Én azt nem tartom elég ötletesnek. Betűkből, tisztán logotípiával is lehet zseniális dolgokat alkotni, de a 8-as nem ilyen. De, ez az én véleményem, az meg a tiéd. De, mondom, kivitelezésben jó, korrekt munka, viszont azt lássuk be, nem fog bekerülni a logótervezés történelmébe, vagy nyomtatott logóválogatásokba, mert nincs meg benne az a plusz, ami kiválóvá teszi, ebben kell még fejlődnie a szerzőnek, mégha kicsit szigorúnak is tűnök :).

oO Dufi Oo 2009.12.13. 10:39:41

Sziasztok!

Valami csoda folytán tévedtem erre az oldalra. Regisztráltam is.. csak azért, hogy hozzászólhassak és, hogy bővebben kifejtsem, nem értek egyet néhány hozzászólóval.
Elsőként azt tűnt fel, hogy elég sokan a hozzászólók közül annyira ért hozzá!!! Ez tök jó! Bizonyára az ő munkájuk is fent figyel a logók között! Olyan ez, mint a magyar foci?! Mindenki nagyon ért hozzá, még sincs eredmény.
Bocsánat a személyeskedésért, de Tyler D. Te melyik logót tervezted? Csak abból gondolom, hogy igen bőven megfogalmaztad, hogy milyen a jó logó.
Megemlítésre került, hogy nem "illik az oldalhoz" a logó. Véleményem szerint egy arculat kialakításánál az első lépések között van a színek meghatározása, logó stb... majd utána jöhet a honlap, ezek alapján. Először csinálunk tetőt és csak utána alapot?!
Bocsánat, ha valakit megbántottam az észrevételeimmel! Csak véleményt formáltam...

Amúgy szerintem az eddigi alkotások közül az 1, 6, 8 tetszetős, bár valóban nem tűnik szerencsésnek az ilyen névválasztás, mint a DESIGNPUMPA, mert egyértelműen a pumpára asszociál mindenki amit ugye a kerekek felfújására használunk, vagy ahogy a másik bejegyzésben feltűnik a WC PUMPA. Ott az alkotó arra asszociál.

- Capri - 2009.12.13. 14:23:50

@oO Dufi Oo: Épp ezt akartam mondani, hogy jó magyar módra a legjobb sörhasú hozzáértők mindig a lelátón ülnek :D

@Tyler D.: véleményem szerint pont, hogy a kezdőbetűvel fogják elérni a kívánt eredményt. A név asszociációjából eredendően a képi megjelenés már nem logószerű lenne, persze nyugodtan szabadon lehet ereszteni a fantáziát (felfújó arc, kiáramló levegő, dagadó "valami"), de nehezen hiszem, hogy ebből a LOGÓ definíciójának megfelelő eredményt kapunk. Igen, vannak amatőr munkák, vannak amatőr effektek, de korántsem kellene elfeledkezni, hogy a két betű, a "d" és a p" hasonlósága és összeforgathatósága miatt jelen esetben a kevesebb több is lehet.

Tyler D. 2009.12.14. 09:41:11

@oO Dufi Oo: az enyémmel sem vagyok elégedett (mert a koncepció baromság), de csak hogy nyugodtan átcsaphasson a kommentelés személyeskedésbe a 6-ost.

A névválasztás hiába nem szerencsés, ez van, ezzel kell főzni :).

@- Capri -: "képi megjelenéssel" is lehet logószerűt alkotni, csak a pályázók közül ez még senkinek sem sikerült.

Evildoer 2009.12.14. 21:40:57

Én az 5-ös-re, és a 7-es fekete-fehérjére szavaznék ha lehetne, de a többi is nagyon klafa!! :) A 8-as kicsit hivatalos érzést kelt, de jó az az is! Kíváncsi vagyok a végeredményre.

bugyli · http://karpitos.xyz 2009.12.24. 19:04:00

Én is beküttem a pályázatom, remélem én viszem a sört.

*ebu* 2010.01.02. 21:55:26

A logo ceg profil szubjektiv, csakis a kliens tudja miert valasztja egyiket a masik felett - tapasztalatom, altalaban a palyazatokat nem a leg designesebb megoldas nyeri - lasd London 2012!

Szkorzi 2010.01.03. 15:25:04

Hi!

Én elküldtem a logo tervemet, csak azok kerülnek fel amelyek esélyesek? Igazából nem találtam infót hogy milyen formátumban kell elküldeni, ezért ai, cdr és jpg-be küldtem.

*ebu* 2010.01.03. 18:56:47

Szerintem nem kell attol tartani hogy letezne olyan formatum amit kedves zsurink ne tudna kinyitni. Elvegre profikkal van dolgunk - nem? :/

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2010.01.03. 23:32:35

@*ebu*: mindent ki tudunk nyitni;) és persze buék mindenkinek, hamarosan a gyakorlatban is 2010. lesz, ha minden jól megy, már holnap...

*ebu* 2010.01.08. 23:14:44

@pumpa: ... esetleg kerhetnenk frissitest a bekuldottek kozuliekbol?

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása