2007.09.28. | pumpa | 1 komment | art

Az út vége

Nem elég valamit jól megépíteni, szét is kell tudni szedni. A világ szupertanker-hajóinak felét a Bangladeshben található Chittagong kikötőjében szerelik szét, gyakorlatilag kézi erővel. A halálra ítélt óriások dagály idején teljes sebességgel kifutnak a sekély partra, ahol megfeneklenek, apálykor pedig elindul a bontóbrigád... Brendan Corr a Foreign Policy Magazin számára készített fotósorozatot az iparágban dolgozók körülményeiről. Hajtás után...

A munkások jelentős része mezítláb, kesztyű és szemüveg nélkül dolgozik, meglehetősen veszélyes körülmények között. Ennek ellenére, hivatalosan, vagy illegálisan, csaknem 200 ezer bangladeshi lakos dolgozik az iparágban.

A Bangladeshben felhasznált acél 80 százaléka származik a bontott tankerekről...

Ennyi marad egy több tízezer tonnás tankhajóból... Az aprólékot gyerekek és nők gyűjtik össze, hogy eladják a kereskedőknek...

 

Forrás: David Byrne Journal

Honlap: Foreign Policy Magazin

Fotós: Brendan Corr

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr30163548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moikboy · http://moikboy.freeblog.hu 2007.09.28. 14:56:34

Erről volt egyszer film is a national geographicon.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell