2009.12.14. | pumpa | Szólj hozzá! | fesztivál közlemény designhét

Volt egyszer egy Design Hét...

Az immáron hatodik alkalommal megrendezett Design Hét Budapest a tavalyi év sikerét folytatva, idén is mintegy 60 000 látogatót vonzott. A programok döntő többsége telt házzal futott, a szakma és a nagyközönsség tetszését egyaránt elnyerte a gazdag kínálat, az új arculat és a korábbi években megszokottnál lényegesen erősebb kommunikációs kampány. Az októberi  fesztivál összefoglalója hajtás után olvasható...

Az október 2-11. között a Design Terminál Nonprofit Kft. szervezésében, a Magyar Formatervezési Tanács védnökségével megrendezett eseménysorozat központi gondolata a kreatív energiák köré szerveződött, s kiemelt szerepet kapott az alkotói kreativitás, az új generációs anyagok és a tudásalapú termékek.

A tíznapos design fesztivál programkínálata 20%-kal nőtt 2008-hoz képest, csakúgy mint az együttműködő partnerek száma; 118 helyszínen 87 rendezvény várta a tárgy- és formakultúra rajongóit. A tájékozódást ismét kétnyelvű, 30.000 példányban megjelenő programfüzet és a Design Hét Budapest informatív és dinamikus honlapja segítette (www.designhet.hu). A naponta frissülő tartalom, a hazai kulturális élet prominens figuráival készült interjúk, valamint az eseményeken forgatott minivideók még izgalmasabbá, aktuálisabbá tették a website-ot, amelyen a közvetlen látogatások száma 70%-kal volt magasabb a tavalyinál.

Emblematikus jelentőségű volt a Design Terminál Versenyben című kiállítása, amely a hazai szellemi tőke versenyképességét vizsgálva magyar tervezők közreműködésével létrejött, a nemzetközi színtéren sikeresen helytálló termékeket vonultatott fel; egy hónap alatt majd 5000-en látogató volt kíváncsi a magyar tervezők eredményeire.

A számos nemzetközi vonatkozású design programban fontos szerepet kapott a finn formatervezés: az idei Design Hét Budapest sztárvendége a finn Harri Koskinen volt, és Budapestre érkezett a finn Re-interpreting Nature tárlat is, mindkettő a WAMP szervezésében. Szintén külföldi alkotók munkáit hozta testközelbe a Swiss Design in Hollywood című kiállítás, a dán INDEX:Award 2007, a Moho szőnyegtervező team munkáit bemutató tárlat a Lengyel Intézetben, valamint a Corian® világítástechnikai kiállítása.

Rendkívüli népszerűségnek örvendtek a hétvégi gyerekfoglalkozások és alkotóműhelyek (DEMO – a Közlekedési Múzeum, DESPLAY – Ponton Galéria), amelyek a legfiatalabb korosztályt játékos formában vonták be a fesztivál történéseibe. Hasonlóan komoly érdeklődés övezte a Design Terminál Nyitott Stúdiók kezdeményezését, amely során 16 kortárs designer műhelyébe, stúdiójába ellátogatva személyes találkozásokon keresztül tárulhatott fel a nagyközönség számára a design világa.

Az eltelt évek alatt a Design Hét professzionális, nemzetközi összehasonlításban is jelentős fesztivállá nőtte ki magát, erre kommunikációjának számos új eleme is utalt. A hivatalos megnevezés kiegészítése – a Budapest szó használata – az esemény megkülönböztetését szolgálta az európai design hetek sorában. Ennek tudatosítását segítette az új logo, valamint az a komplex vizuális rendszer, amely a szervezők szándéka szerint hosszú távra szól. Ez az új arculat jelent meg a Design Hét Budapestet népszerűsítő közterületi reklámkampányban is, melynek keretében a közel egy hónapon keresztül városszerte látható Citylight poszterek és járműreklámok mellett az Erzsébet-hídon és az Erzsébet téren zászlók tucatjai hangsúlyozták a hatodik éve zajló designünnep jelentőségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr141595937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell