2010.02.17. | siklósitamás | 12 komment | design bringa jármű koncept

Peugeot bringakoncept - Bringások álma?

(Siklósi Tamás) A Peugeot designerei ezúttal nem autó, és nem is robogó koncepcióval álltak elő, hanem egy futurisztikus biciklivel. (Ebben is van némi tapasztalatuk, hiszen 1882 óta gyártanak kerékpárokat:) A carbon megjelenésével egészen merész formatervek láthatnak napvilágot, nem kell többé acél, illetve aluminium csővázban gondolkodni, az anyag szabadon formálható. Az ökotudatosság jegyében a jármű elektromos rásegítést is kapott, az energiát pedig Li-ion akkuk tárolják, így a rásegítéssel elérhető elméleti hatótáv 70 km, a tervek szerint.

Hagyományosnak semmiképp sem mondható a kormányzás és az ülés tartó váznyúlvány, ami egyben a rezgés csillapításában is szerepet játszik. A hajtást lánc nélküli Osmos kerékre bízták. Hagyományos gumiabroncs helyett a felnire feszített high-tech anyag biztosítja a tapadást és a csillapítást. Hogy ezekből az újításokból mi kerülhet át az utcára, majd az idő eldönti, mindenesetre a váz szépen sikerült, lendületes formai megoldásai, vagy a jól kitalált kormány ígéretes kezdeményezésnek tűnik.

Via: Motor and car design

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr871736088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbi2k 2010.02.17. 12:04:32

És az miért jó ha van benne elektromos rásegítés? Mert ha a lámpáimat tölti, meg a telóm vagy mp3 playerem akkor oké, akkor zöld vagyok, de azzal hogy a bringa rásegit nekem a tekerésben abban mi a jó?! Szerintem ha ilyen bringát veszek akkor nem shangajban fogok totyogni vele, hanem kerékpározni akarok és valószinű bírok is :)

Kopcsó 2010.02.17. 14:48:10

azért, hogy hatékonyabb legyél. hogy a bringa akkor is alternatíva legyen, ha csak húsz perced van átérni a város túloldalára. hogy ne izzadj meg, ha olyan helyre mész, ahol esetleg azt nem tolerálják. hogy az ellustult, gyengébb fizikumú embereket is ki lehessen cibálni az autóból.
sok előnye van, főleg városban. a lényeg az, hogy a rásegítés kikapcsolható, így ha éppen nincs rá szükség, élvezheted a tekerést.

norbi2k 2010.02.17. 16:12:06

ezért emlitettem kínát, ott nagyon menő egy ilyen rásegitéses bringa meg hasznos is, de szerintem ez pont nem az a kategoria amivel az ember munkába jár :) Mert ugyan ár nem lett említve, de nem a százezres kategória,... Én olyan megoldásnak látnám értelmét a bringákon amik mondjuk a telomat töltik amig elérek melóba vagy egy akksit amiről később tölthetek bármit... így is nagyon jó ez a bringa csak számomra nem életszerű...

iguana 2010.02.18. 10:57:18

gyönyörű
kár azért az elektromos baszért

ukunoka 2010.02.18. 14:43:03

Ellustult, gyengébb fizikumú ember nem fog versenygeometriás (értsd: kormányradőlős) bringát venni ....
Nekem bringásként (keményvonal, 5éve nem ültem tömegközlekedésen) nem tetszik...

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2010.02.18. 15:08:26

@inDIEkiller!: a versenygeometriás kurva jó szó:) széles körű használatra javaslom!!!

Borzasztó Károly 2010.02.18. 23:13:44

engem csak a Peugeot felirat irritál :-)

ukunoka 2010.02.19. 11:26:56

Valamint... mivel a konstrukció és a műszaki megoldások teljesen újak, hogyan lenne képes ezt bárki is szervízelni? Pl, hogyan cserélsz gumit ha kilukad? Vagy ez is ilyen "mekintosszindrómás" cucc, hogy csak a márkaszervízben nyúlhatnak bele és azt is gecidrágán?

norbi2k 2010.02.19. 18:57:17

@inDIEkiller!: szerinted aki ilyen bringát vesz az a sarki műhelybe jár szervizeltetni?

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2010.02.20. 20:07:59

Nem úgy fest az a cucc a felnin mint ami ki tud lukadni (mármint mint amiből bármiféle levegő kijönne átlukadás esetén....) :D

De a 70km-t azt nem értem.
Most akkor 70km-t megy csak akkuról???? Az nagyon brutális lenne.

Vagy tekerés+akkuval? ("_rásegítéssel_ elérhető elméleti hatótáv 70 km"). Ezt meg azért nem értem, mert nem egyszer bicajoztam napi 120km-t rásegítés nélkül is, szóval ez megáll 70nél vagy mi? :D

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2010.02.20. 20:08:26

jah, eleje inDIEkiller-nek ment :) sorry

siklósitamás 2010.02.22. 10:27:20

@Sundance-: Rásegítés=elektro motor+tekerés...nyilván rásegítés nélkül megkerülheted a földet is...:)

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása