2010.05.05. | pumpa | 4 komment | design autó jármű

Morcos, dögös, francia – Citroën DS3

Áprilisban mutatkozott be Magyarországon a Citroën kínálatát kiegészítő DS3, amely a sportos, városi kisautók piacán igyekszik minél nagyobb szeletet harapni a tortából. Nem is esélytelenül, hiszen az autó formaterve, a részletekben rejlő finom megoldások kiemelik a konfliktusmentes designra törekvő konkurensek köréből. A gyári vízió, amely a márkában rejlő innovációs erő és kreativitás felmutatását helyezi előtérbe, mindenesetre működni látszik. Morcos orrú dögöt vezetni kortárs életérzés, receptre kéne adni...


A kis méretű autók világában állandó, vízválasztó problémakör az autó nemének meghatározása: női autóval férfi még bevásárolni sem jár szívesen, pedig akkor már szinte mindegy, egy férfiasra hangolt járgányra meg a női vásárlók nem gerjednek igazán. A DS3 inkább felülről nézi a kategóriák civódását, köszöni, mindkét csoport kezében jól áll… A morcosan néző lámpák, a méretes hűtő és a profilt keretező LED fénysorok erőteljes, dinamikus karaktert kölcsönöznek, vagy inkább sportosan agresszívet, mindegy, működik...


Az ívek, vonalak a cápauszonyra emlékeztető B-oszlop nélkül is rendben lennének, az igazi megkülönböztető erőt mégis ez jelenti. A kategóriatársak többsége ugyanis a reanimált, egyébként tényleg jól sikerült, Mini epigonjaiként tűntek fel, a DS3 viszont saját egyéniséget tud felmutatni, és ez legjobban, a leginkább megjegyezhető módon, az uszony formatervén domborodik ki. A marketingesek ez esetben a jó oldalon állnak, a B-oszlop formája visszaköszön a nemrég felújított Citroën logóban, és az abból levezetett DS3 logóban egyaránt.


Az érzelmi kötődést erősíti a számos testre szabható, vagy inkább széles palettáról választható külső-belső kiegészítő és színezés is. Bár ezt inkább a feminin oldalra húznánk be, a tető, a karosszéria, a visszapillantótükör-házak és a kerekek, a műszerfal-borítás, a váltókar gomb és a belső térben található millió elem anyagának, színének, díszítésének kiválogatásába azért egy hím is bele tud borulni pár órára.


Az alkalmazott anyagok és technológia terén a DS3 a prémium kategóriát célozza, ami az autó megjelenése, a szemlélőben kialakuló első benyomás alá is támaszt. Mindez odabent sem enyészik el, az álló motornál is brümmögésre ösztönző műszerfal, az egyszerű, átláthatóan és ergonomikusan elrendezett kapcsolók, gombok, valamint a sportos formájú kormány egy nagy autónak sem állna rosszul.

Sőt: a belső dög, az elegáns belső design mellett a praktikus megoldásokra is jutott idő. A méretéhez képest méretes, 285 literes csomagtartó és a számtalan kisebb rakodórekesz sok mindent képes elnyelni, a tulaj nemétől függetlenül. A 13 literes kesztyűtartóba szerintem egy komplett kempingbringa is betolható, de egy grillezőapparát mindenképp. A magasabbra helyezett műszerfal, illetve a vékonyított első ülések mindemellett kényelmes üléspozíciót és lábteret biztosítanak mind az öt, teljes értékű ülés utasának.


A sportos karakternek megfelelő biztonsági berendezések, az elektronikus szabályzók, a hat légzsák, vagy az Izofixes gyerekülés a szériatartozékok között vannak. A francia autókat övező, évtizedes megbízhatatlansági nimbusz leküzdésére is nagy energiát fordítottak. A DS3-asok összeszerelése Franciaországban, az eddiginél lényegesen magasabb fokon működő ellenőrzés mellett, a beszállítók gondos előválogatásával történik. (Történjen is, kár lenne kivéreztetni az ADAC statisztikáin.)


Sportos, dögös, francia, de leginkább európai karakterű autó, ami azért 2010-ben mindenképpen tapsos kör.

És végül a kedvenc fotóm a sajtómappából:

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr231971404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Salvatore Bonanno 2010.05.05. 12:44:52

Láttam egyet vasárnap, tényleg nagyon szép, pedig nem vagyok oda a mostani Citroenekért.

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2010.05.05. 17:51:46

az utóbbi időben újra van egy-két Citroen ami hű a hagyományokhoz (DS CX stb)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.05.14. 11:11:59

Mondjuk izlés dolga, de jobb szeretek olyan autót vezetni, ami nem morcos, nem dizájnos, viszont nagyon jól megy, biztonságos és megbízható.
Ez sokkal fontosabb, mint az, mennyire morcos...
Látszik, hogy leginkább nőknek szánják, akiknek fontosabb a szín meg a külső, mint a műszaki tulajdonságok.

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2010.05.14. 11:23:33

@Daily Shark: designblogként a pumpa alapvetően ezekkel a tulajdonságokkal foglalkozik, de a Totalcar teszt a műszaki oldalról is hozsannázott, ahhoz viszont nem értek:)

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása