2010.07.15. | pumpa | 20 komment | design jármű koncept

Ilyen lesz az angol szupervasút?

A brit Priestmangoode designerei bemutatták a reménybeli angol szupervasútra vonatkozó koncepciótervüket, amely méltán pályázhat a viág leghosszabb orrú járművének címére. A Mercury munkacím alatt futó, 400 méter hosszú, kétszintes szivar utazósebessége a mérnökök szerint meghaladja a 360km/h-ás értéket. A belső terekben a hagyományos elrendezés mellett privát fülkék, étterem, bár, a gyerekeknek pedig játszótér is helyet kap majd, a londoni stúdió elképzelései szerint.

A Priestmangoode jelenleg azon dolgozik, hogy meggyőzze a kormányt a projekt támogatásáról. Érvelésük szerint az Egyesült Királyságnak szüksége van egy új design ikonra, amely a járműipar területén a Concorde, a Spitfire, a Rolls Royce és a híres Routemaster buszok nyomdokaiban járva szerezné vissza az ország tekintélyét.

Via: Dezeen

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr402153574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.15. 18:59:22

hónapok, évek óta folyik a vita arról, hogy kell-e, legyen-e, milyen legyen a Közép-Angliába, majd azon keresztül Skóciába vezető, a párizsi HSR vonal folytatásaként elképzelt új nagysebességű vonal. Igazi megegyezés nem nagyon van.
Az angolok nem igazán gyártottak még ilyen sebességű vonatot, így attól, hogy valamelyik dizájner rajzolt egy ilyet, és új ikonként emlegeti, attól még nem biztos, hog ymeg tudják valósítani, és hogy szükség lenne-e rá egyáltalán.
Szóval nem vagyok optimista a kérdést illetően, de köszi, hogy posztoltad.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.15. 19:02:40

@mestska:

ráadásul nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen vonaton, ami őrületesen sok pénzbe kerül, olyan és akkora tere legyen az utasoknak, mint az a harmadik rajzon látható. Mint valami száz évvel ezelőtti amerikai luxusvonat panorámakocsiját látnánk. Csak akkor a hosszú utazási idő, a körülmények, és a társadalmi szokások miatt volt is értelme ennek. Ma épp az a cél, hogy minél gyorsabban célba érjen az utas.

zsoci 2010.07.15. 19:15:16

Arrül nem is beszélve, hogy láthatóan nem foglalkoztak a járművát merevségével. Azért 360-nál már történnek érdekes dolgok. A kersztbe ülés meg megint csak problémás balesebiztonsági okokból.

Tehát már megint megy az agya egy designernek, de műszaki tartalom nincs mögötte.

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.15. 19:19:28

A legszemetebb angol vonatok is úgy suhannak át az állomásokon, hogy az állomás nevét el sem tudod olvasni. Ez náluk kb. kétszeres gyorsulást jelent.

Bezzeg Magyarországon! Még egy egyszerűbb modelltől is leesne az állunk. Főképp, hogy a leggyorsabb vasúti pálya 160 km/h-s.

De az angoloknak van hozzá vasúti pálya? Vagy exportra megy majd?

Nzoltan 2010.07.15. 19:23:09

Az angliai mellékvonalakon már most is úgy mennek a szerelvények, hogy minden kisebb alagótnál és nagyobb felüljárónál bebugul az ember füle.

Player 1 2010.07.15. 19:47:19

A MÁV mikor szerzi be ezt a típust?:) Remélem a dédunokáim utazhatnak majd rajta.Feltéve, ha itt maradnak.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.15. 20:05:22

@tundrazuzmo:

nincs hozzá való szakasz. (leszámítva a csalagúthoz kapcsolódó szakaszt). Ahogy írtam, évek óta vitatkoznak az új vonal építéséről, és arról, hogy ki fizesse.

keeroy · http://music.blog.hu 2010.07.15. 20:57:08

@Nzoltan: egy jónak mondható IC úton itthon is bedugul a füled az alagútban. ez azért távolról sem a 360km/h-s sebesség jellemzője. :)

bozoa 2010.07.15. 22:36:51

Nincs is itthon rendes vasúti alagút, csak a pécsi IC megy át pár kisebben a Mecsek nyugati lejtőjén. Nekem még nem dugult be fülem itthoni vonatozáskor, de Angliában tényleg csak Crowley-t és Gatwick Airportot tudtam elolvasni Brighton és London között a gyorsvonaton(46 perc, 75 km, abból 30 km városon belül), azt hiszem veri a magyar IC-t is.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2010.07.15. 23:01:19

Cuki, de mire ebbol barmi lesz itt addigra már a hasonlo dizajnok mindennaposak lesznek masutt. A gyorsvasuti program picit lelassult az orszagban, nemreg atadtak a HS1/CTRL pályát, és ezzel kb le is lett tudva az orszagban a gyorsvasut vagy tizenot evre. A HS2-n is agyalnak, volt egy par privat probalkozast, mindent visszadobtak.

srácz 2010.07.15. 23:05:12

Nekem az M2-n is mindig bedugul a fülem a Stadionok és a Keleti között, pedig az szerintem a 360 tizedével sem megy :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.07.15. 23:12:33

Nem értek hozzá, de nagyon gyanús, hogy ez az angliai szupervasút veszteséges lenne. Ilyen vasutak nagy tömegek szállításakor jövedelmezőek, de hányan akarnak menni Skóciába? Kétlem, hogy elég sokan lennének...

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2010.07.15. 23:27:57

@srácz: hihi :) nem is erzed a sebesseget ezeken. Par napja jottunk Doverbol vissza Londonba egy ismerossel, es csak azert tudtam hogy 214kmh-val jottunk mert a gps a telefonban azt mondta. Egyebkent annyira sima es csendes volt az ut hogy 140 korulre tippeltuk mindketten.

pepito1 2010.07.15. 23:36:14

Hol vagyunk mi ettől? bkv vazz...

-=pierre=- 2010.07.15. 23:38:44

a jelenlegi költségvetés-nyirbálást és egyéb megszortásokat figyelembe véve nem hiszem, hogy ebből a tervből mostanában megvalósul bármi is. sajnos...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.15. 23:58:01

@bestpixel:

hányan utaznak naponta London-Birmingham, London-Manchester, London-Liverpool, London-Leeds között? Vagy épp hányan jönnek északról Birminghambe? Egy Párizs-Közép-Anglia útvonal is versenyképes lenne a repülővel valószínű. Vagy Brüsszel-Közép-Anglia.
Szerintem az igény megvan rá.

sanyix 2010.07.16. 01:16:17

@tundrazuzmo: egy átlag angol fővonal-on 125-140 mph engedélyezett (már jó rég óta 20-30 éve), és vannak is ilyen mozdonyaik...

Ez nem olyan nagy ugrás nekik. Nekünk igen, ahol ha nyár van azért van sebességkorlátozás, ha tél van azért, ha egyik sem akkor meg azért.

Naszta · http://naszta.hu 2010.07.16. 02:56:44

japanvasut.blog.hu/2009/12/30/maglev_nyomvonalak - jelenleg: Tokió - Oszaka 2 óra 20 perc. Távolság 550 km.

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2010.07.16. 07:25:08

"őrületesen sok pénzbe kerül"

épp elég pénzt harácsoltak össze a világból. akkor már használják is!

HLaci 2010.07.16. 08:19:55

ilyenekre csaka buzik gerjednek...

egy igazi tökös macsónak a ferrarira áll fel a bigbránere... :-))

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell