2007.10.30. | pumpa | 24 komment | reklám

Hogyan parkoljunk terepjáróval a belvárosban

Aki ez év tavaszán Koppenhágában járt, személyesen is meggyőződhetett arról, hogy nem csak a hazai reklámok terén találkozhatunk elképesztő taplóságokkal. A gerillakampány célja az egyébként sem túl szerény megjelenésű Jeep SUV-ok "városképbe illesztése", illetve népszerűsítése volt.

Az üzenet egyszerű, ott dobod el a vasat, ahol jólesik, ennél szabadabb csak akkor lennél, ha a családi házzal parkolhatnál rá a buszsávra, vagy a mozgáskorlátozottak rámpájára...

Ettől eltekintve a kampány működik, bár nem vagyok meggyőződve arról, hogy a megfelelő gombot nyomta meg a felhasználók agyában.

 

Forrás: I beleive in advertising

Ügynökség: Bates Y&R

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr48211679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bamboo 2007.10.30. 10:34:19

nálunk nem láccana, hamar ráállna vami batár nagy gémerci vagy ikszöt

ildikroo 2007.10.30. 10:38:16

Megértem a véleményed, de más szemszög is létezik. Azt hiszem nem érted a kampány lényegét, bár ha egy kicsit utánakeresel a Jeep korábbi reklámainak, akkor lesz némi fogalmad a folyamatról. Kellemes napot! It's a Jeep thing, you wouldn't understand!

alibi borz árny (törölt) 2007.10.30. 10:42:16

Ezzel a felfestéssel nem inkább azt akarják érzékeltetni, hogy milyen nagy állat az a jeep?
Nekem az jött le, hogy kényelmesen lehet sétálgatni benne, mint egy buszban. Kb a lakásom ekkora.

Most akkor ez milyen gomb?

2007.10.30. 10:43:17

szerintem épp arra akartak útalni, hogy így ne parkoljanak

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2007.10.30. 10:57:10

Nekem ennél pár fokkal jobban tetszik a SMART méretéhez igazított parkolóhely, amire a SMART stilizált formája van afféle piktogramként felfestve. Olaszországban láttam robogó-parkolót is - egy autó helyén 4-5 is elfért...

Káposztakukac 2007.10.30. 10:59:03

itt a magyar sztereotípák jelennek meg a hozzászólásokban. nyugaton a (városi) terepjárokkal egyáltalán nem azt azonsoítják, mint magyarországon. odakint többnyire nem a kigyúrt, kopasz, kreszt semmibe vevő maffiózok járkálnak ilyen kocsikkal, ezért a reklám is egy oylan célcsoportra irányul, amely esetleg még nem vette észre, hogy a terepjárójával egészen új utakat fedezhet fel, akár a városon belül is.

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2007.10.30. 11:16:22

ildikroo: Utánakerestem, átnéztem jónéhány korábbi Jeep kreatívot és valóban árnyaltabb a kép. Azzal viszont nem értek egyet, hogy egy reklámról le lehet íri, hogy nem értem a lényegét. Én pontosan azt a szeletét értem és postoltam, ami az én nézőpontbomból és kultur szűrőmőn keresztül elsőként az eszembe jutott. A kommented szerint jobban ismered a brandet, ezen keresztül látod a kampányt is. Nekem a Jeep kimaradt és azt gondolom, pont azért volt szükség gerilla eszközökre, hogy a hozzám hasonlókban erős benyomást alakítson ki. A kreatívot ezért gondosan kétélűre szabták, hogy egyszerre jelenítse meg a Jeep méreteit, brand értékeit és persze legyen figyelemfelkeltő és lépje át az ingerküszöböt a millió SUV-reklám között. Inkább Káposztakukaccal értek egyet, de annyit hozzátennék, hogy rákerestem, hol postolták még a kampányt és több angol, sőt, dán blogon is erősen megoszlik a cucc megítélése. Nyilván ettől működik. :))

leon, a proli 2007.10.30. 11:27:27

a kurva terepjárós anyjukat, én pont ma láttam egy ilyen tüttő parasztot, aki a 91-es busz Margit hídi megállójában állt le vészvillogóval, aztán mikor jött a busz és rádudált, akkor kipattant a kocsiból (25 év körüli Untermensch), majd még ő legénykedett a buszvezetőnek, "mit dudálsz, köccsöggg" felkiáltással, persze nem mozdult a megállóból. persze én szívtam meg, mert végül a busz nem állt be a megállóba, hanem továbbhaladt. a terepjárós söpredék rendszáma KLY-380.

egyébként a nője ott duzzogott a híd korlátjánál, gondolom összevitatkoztak, hogy a westendbe vagy a duna plázába menjenek-e, a szőke liba bepipult, kiszállt, az előember csávója meg várta, hogy visszategye a patás lábait a kocsiba.

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2007.10.30. 11:28:06

Na, jó! A taplóság kicsit erős volt...:)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2007.10.30. 11:29:03

A vicc az egészben az, hogy bár valóban nem azonos a magyar sztereotíp SUV felhasználó a nyugat-európai sztereotíp SUV felhasználóval, újabban mégis sok támadás éri odakint is a témát: ugyanis nem világos sokaknak, hogy miért kell ennyi benzint elégetnie az egyszeri anyukának, miközben a gyerekét iskolába viszi???

A lényege a történetnek, hogy errefelé, a vadkeleten a fő vonal az erős tehát győzök, míg arrafelé az erős tehát biztonságos, így sokkal jobban appellál női / anyai szívekre. Ja, és mindkettő hülyeség :-)

Valószínűleg azért is éppen városi terepet választottak erre a kampányra, mert a belvárosi (=szűk) körzetekben utálják legjobban a monstrumon kapitánykodókat. Azt imigyen erősebbet üt......

Kenguru 2007.10.30. 11:32:08

Monjuk koppenhagaban eleg keves auto van, mivel rendkivul magas adokkal tartjak tavol az embereket a vasarlastol.
Jo a kerekparos infrastrukura, es a tomegkozlekedes. Tovabba ott TENYEG max 8 orat(se) dolgoznak az emberek, nincs hova rohanni.

A legtobb terepjaroszeriuseg, ketszemelyes haszonjarmunek van vizsgaztatva, de meg igy is ritrkak.

Az igazan draga sportautokat a gazadag danak inkabb svedorszagban helyezik forgalomba, mert ott olcsobb.

Azert azt el lehet kepzelni, hogy milyen lehet az az orszag amihez kepest meg svedoprszag is adoparadicsom.

didi 2007.10.30. 11:54:32

Fura ennyiféle véleményt olvasni :)
Ha már ott tartunk hogy magyar és nyugati suv használó... Különbséget kell tenni a Jeepes és a suv használó között, mert az nagyon nem ugyanaz.
A reklám nekem inkább azt sugallja, hogy az élet az aszfalton túl kezdődik és menj ki a városból a Jeeppel, ha igazán élvezni akarod. Persze a városban is feltalálhatod magad, és TE tudsz úgy is parkolni a városban, ahogy azt a reklám mutatja, feltéve ha vagy akkora paraszt. De a lényeg mégis az, hogy menj ki vele, mert ez az autó nem városi autó.

egy 2007.10.30. 12:01:01

leon, a proli 2007.10.30. 11:27:27 üzethez

szerintem jol gondol meg hogy kinek a rendszámát irod ki ide

remélem érthetö voltam

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2007.10.30. 12:15:55

didi: Te egy nagyon szofisztikált reklám-fogyasztó vagy, ami elég szűk csoport! :)

hybridfighter 2007.10.30. 12:21:00

ami lépcső, meg virágágyás itt a képeken, az a magyar utakon csak kátyú néven fut. ne kelljen már egy smartot szétmorzsolnom, csak mert kicsi... én bele vagyok nőve a Jeepembe, de így legalább nem azt lesem, hogy a lukakat kikerüljem, hogy szét ne essen a kocsim, hanem tudok a közlekedésre figyelni, hogy ne legyek akkora vadállat, amekkora lehetnék

okoska 2007.10.30. 12:27:33

egy:
miért? a tied?
ez most vmi fenyegetés, amit látunk? :-P
...mesélj erről bővebben!
(úgy tűnik, mégsem voltál elég érthető)

Charlie Brown 2007.10.30. 13:29:00

Szerintem arra gondolt, hogy a Nagyember majd alvilági kapcsolatain keresztül megszerzi az IP-jét, azon keresztül kinyomozza a személyét és elkapják és véresre verik, ha épp nem a Dunában végzi betonnal a lábán, amiért kiírta a rendszámát meg hogy mekkora egy tapló. És hogy ajánlott mindannyiunknak félni és jól meghunyászkodni és félrenézni mikor ezeket az egysejtűeket látjuk megnyilvánulni. Pfff...

BBB 2007.10.30. 14:37:56

egynek dzsipjje van láttam mindent tudok..... csak óvatosan

Don 2007.10.30. 14:38:05

Ja, a belsosegen a Porsche vs. Lamborghini affer utan is megjelent par nagyokos, akik azirant fejeztek ki a velemenyuket, hogy \\\"mer\\\' ezt az auto tulajanak nem merned mondani\\\", ekkent sejtetve, hogy ok bezzeg otthon vannak az ejszakai vilagban. Gondolom, nagyon kemeny gyerekek lehetnek, akik hallgattak mar 50cent-et es lattak drogdilert (fuvescigi arust:) a diszkoban.

ildikroo 2007.10.30. 21:37:28

Egyáltalán nem flame-elni akartam ezzel a hozzászólással, csak bánt, hogy a "brand"-et azonosítják azokkal a kopasz-kigyúrt-buszmegállóban-parkolókkal, akik nem tudnak viselkedni. Én kislány koromtól kezdve terepjárós közegben élek, autószerelő családból származom. A SUV-szaporodás sok problémát okoz nekünk, küzdeni szeretnék az általánosítás ellen. És nagyon odavagyok az ötletes autóreklámokért. Lsd VW csoport (Audi, VW) vagy éppen a Jeep...

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2007.10.31. 10:00:59

ildikroo: Bocs az erős fogalmazásért, én sem flame-nek értettem. Szerintem a Jeep brand-managerei kimondottan örülnek egy ilyen vitának, mert ettől működik jól a reklám. Én sem a SUV-ok ellen vagyok, mert bár elmebeteg dolognak tartom, hogy lassan több Navara van a belvárosban, mint Corolla, egyik másik gépre erősen csorog a nyálam...:))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2007.10.31. 13:29:09

didi: csak egy megjegyzés, bár én is kedvelem némelyik jeep modelleket, azt azért látni kell, hogy a GrandCherokee, vagy a Commander tökéletesen illeszkedik a SUV kategóriába - világos, a Wrangler nem, de olyan hülye is kevés van, aki W-vel hordaná a városi dzsungelt szabdaló jatagánját :-)

okoska 2007.10.31. 13:47:06

sztem a nagyember azt sem tudja, hogy van IP, nemhogy mi is lenne az

ha tudná, nem itt gyíkarcoskodna, hanem kamatoztatná a zsenijét :-P

(mellesleg most szemét dolog lenne megkavarni szegényt holmi DHCP-vel, vagy anonim proxy-val? :-P)

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása