Csomagolással kapcsolatos posztokat böngészve akadtam rá a Pepsi új, vagy újszerű design-t hordozó üvegeire és egyben termékére is, ami csúnyának éppen nem mondható. Viszont vélhetően én vagyok meredeken lecsúszva az üdítő-trendekről, mert a felirat nem stimmelt: Pepsi Natural? A hivatalos kommunikáció alapján a hagyományos receptúrával szemben a Natural kizárólag "természetes alapanyagokból" készül, úgymint ásványvíz, cukor és kola dió (vagy ahogy hívják). Azért az összetevők listája ennél lényegesen hosszabb, igaz, az említett három alapanyagot is tartalmazza...
A forrásként szolgáló cikk szerzője Jeff Keacher ezzel kapcsolatban csupán annyit jegyez meg, hogy a "direct from a plant" elv nem feltétlenül azt jelenti, hogy az alapanyagok a legtermészetesebb állapotban kerülnek az italba, a benzinhez hasonlóan, amely jóval korábbi állapotában még mozgott, vagy fotoszintetizált, de ma már erősen mesterséges anyagként tartjuk számon... A Pepsi Natural talán közelebb áll a definícióhoz, mint elődei, de azért érdemes áttekinteni a listát...
Mindegy, a lényeg a csomagolás, mivel a két legnagyobb üdítőcég formatervei a teljes piacra erős hatást gyakorolnak. A Pepsi azonban mintha önmagával is harcolna kicsit: az amerikai piacon a hagymányos üveg és műanyag csomagolások (Pepsi, Diet Pepsi, Pepsi Max) mellett a Pepsi Crystal és a Pepsi Raw is arculati konkurenciát jelent az új fejlesztésnek.
Via: The Dieline, Keacher