2008.03.13. | pumpa | 40 komment | reklám

Mennyit árt a Magyar Turizmus Zrt. az országnak?

(A képre kattintva nagyobb méretben is megtekinthető.)

Nyilván van az országimázs művészetének olyan dágványos bugyra, amiben ennél is rosszabb megoldások  laknak, de számomra eddig ez jelenti az alulmúlhatatlant. A kép Lengyelországban készült, a felirat a "csárdás" kifejezésen alapuló elképesztő szóvicc, amit ellenőrizetlen források valahogy így fordítanak magyarra: Magyarország. Bájt viszel a nyaralásba. (A téma kicsit off, de nem bírtam ki...)

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr97377649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerzson 2008.03.13. 10:42:43

Borzalmas. Egy ilyen plakát engem sem vonzana sehova. Magyarországra semmiképpen. De lehet, hogy csak én nem értettem meg a plakát üzenetét.

b 2008.03.13. 10:46:52

ez a kep amolyan onkritika is? marmint volt ido, amikor tenyleg csak ennyire tudtunk a Balatonban elmerulni :D

belső elhárítás · http://nincskegyelem.blog.hu 2008.03.13. 11:10:40

A lengyelek helyében futnék-szaladnák.
Hát melyikünk nem ülne rá szívesen Badacsonyra?

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2008.03.13. 11:14:59

"Ha hun honba áll a mell, a hun halom
Hőn danolom halmozottan hű dalom,
Ha nem áll a hun kebel, jön bús halál,
Hunnan senki vissza sose nem talál."

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.03.13. 11:18:31

Tehát még egyszer: mi a problémája a plakátnak? A kép mindig szubjektív, az indexes blogok meg alapvetően a fikázásból élnek... szóval főoldalra, ehhh nagyon karcsú.

De az "ellenőrizetlen források" az nagyon problémás, plusz a szöveg, ha így is van.. miért rossz???

Csók

csajonnincsmelltarto 2008.03.13. 11:20:51

A csajon nincs melltartó? Mert ha így van, egyértelmű az üzenete: gyere ide, olcsó és szép nők várnak rád. És ez sajnos igaz is.

Term 2008.03.13. 11:33:32

A Magyar Turizmus Zrt. - a legtehetségtelenebb, butább, pazarlóbb banda, akivel az utóbbi években találkoztam a reklámszakmában. Egyszerűen ostobák.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.13. 11:38:09

Ez a plakát mind vizuálisan, mind koncepciójában szörnyűűűű...

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.03.13. 11:49:18

Az a csaj éppen most szart bele a vulkánba és most kitörli? Vagy csak nekem tűnik úgy? Esetleg egy recsegősett fingott és megemelgedett tőle? Pontosan úgy pucsít ott, hogy semmi normálisra nem tudok gondolni.

Maria · http://maria.blog.hu 2008.03.13. 11:56:40

Libretto: én ellenőrizhető forrásként igazolom, hogy a fordítás nem szó szerinti, de elfogadható :)

Más: a piros fürdőrucis csaj lexarja a Badacsonyt???

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.03.13. 11:56:47

Négy éve voltam Varsóban. Akkor hasonlóan szar plakátok voltak kint.
Ugyancsak a zrt-hez köthető a zseniális szórólap is:
www.andreiground.com/index.php?lang=HU&p=view.news&id=1201727969.3344

Ertu 2008.03.13. 12:22:11

Felháborító ez a rengeteg adófizetői pénzt elhordáló amatőrizmus. Nyugdíjba dőlni készülő elbutulófélben lévő, kávészürcsölő, vén picsák, akik minden apró kérdéssel a főnöküket zaklatják, aki, ha van is akkora tökfej mint ők, minden melót leosztanak, majd beleugatnak. Hányhatnékom van az ilyen primitív plakátoktól, metódustól.

Novi bácsi 2008.03.13. 12:31:02

"Term 2008.03.13. 11:33:32 A Magyar Turizmus Zrt. - a legtehetségtelenebb, butább, pazarlóbb banda, akivel az utóbbi években találkoztam a reklámszakmában. Egyszerűen ostobák."

Személyes tapasztalat alapján kell kijelentenem, hogy igen korrekt a körülírás...

A WELL ügynökség - akiknek ezt a förmedvényt köszönhetjük, és akik valószínűleg a megrendelő igényeinek megfelelően voltak kénytelenek "kreatívkodni" - is vélhetően vállalhatalannak tartja a végeredményt, mert még csak meg sem említi a projektet a saját weboldalán...

exseven 2008.03.13. 12:33:12

Szép, ahogy a balaton kovászosuborkalére hajazó színe átolvad a Mo-on sosem látott tengerkékségbe. Csak aztán a partnál már elfogyott az energia a retushoz.

phon vacano 2008.03.13. 12:36:09

Nincs mese. Egy életkor felett felállni és menni. Itt már csak az életkor a kérdés.

elvira 2008.03.13. 12:38:02

mi az hogy, az északi part pedig kiszáradt!

oriza 2008.03.13. 12:45:57

a piros fürdőrucis lány leszarta Badacsonyt, majd épp kitörli a fenekét.... húúúú ááááá
Hogyan lehetne ezt a személyt megtalálni, aki ezt elfogadta? beírok a ker. tv-knek csináljanak valamit!

balazst 2008.03.13. 12:47:35

Én azért a Magyar Turizmus Rt.-t sem irigylem. Nem lehet könnyű bárkit is idecsalni, mikor hasonló pénzért nagyságrendekkel szebb/jobb/érdekesebb helyekre lehet utazni. A Bataton esetében ez különösen igaz.

Telem 2008.03.13. 12:51:37

Na de ennyire amatőrnek lenni? Legalább látszana valami igyekezet, de aki ezt elfogadta, az egy bugris paraszt. Egyébként nem igaz, hogy nem lehet jó reklámot készíteni bármiről is van szó, de EZ BŰNCSELEKMÉNY amit egy ország jóhírével követtek/követnek el nap mint nap, baszottul magas fizetésért.

osztovata 2008.03.13. 12:51:37

Tényleg szörnyű aplakát, utánozza az Aréna Pláza kapányát, csak nem óriásmajom ül a hegyen hanem óriás csaj. Jó hogy a loch-nessi szörny nem kandikál ki a vízből. A téli megszállás is szuper, de abból valahogy a Habsburgok kimaradtak. Arról nem beszélve hogy a rómaiak nem Mo-t szálták meg, hanem a mai Dunántúlt, ami akkor a legkevésbé sem volt magyar. Mint tudjuk.

fifi 2008.03.13. 13:16:33

a lany kakil a badacsonyi hegytetore?

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.03.13. 13:26:48

Nos, kérem, ez a plakát tudtommal egyébként egy sikeres sorozat darabja. Aki nem látta a többit, az ne ócsároljon. ha ez nem is a legsikerültebb darab, de nam akkora dráma, hogy a sok "hozzáértő" ócsárolni kezdjen. A többi nagyon jó lett, mindnek a felnagyított emberek a visszatérő elemei. A múlt heti berlini ITB-n - jobb, ha tudjátok - top10-ben volt a magyar image, pedig 10000 kiállító van, Kaliforniától Vanuatuig.
Ja, nem vagyok Mtrt-és.
Egyébként meg beszélünk róla... vagyis van-e rossz reklám májerek?

Telem 2008.03.13. 13:31:55

libretto - ócsároljuk, legyünk pontosak, beszélünk róla, de ócsároljuk. Mert gyenge. Nem baj, ha nem értesz hozzá, de védeni nem kellene, izléstelen, mint maga a M. Turizmus Zrt.

Karády 2008.03.13. 13:56:41

Megerősíteni tudom, amit Libretto emlitett. Szakmailag erős a sorozat, ha nem is a balatoni a legjobban sikerült darabja. Vannak azonban akik bármire ugranak és azonnal kritizálnak, anyáznak, és mindenben a rosszat keresik. Ez nekik mindennapi szükségletük. Nem irigylem őket.
A többieknek meg ajánlom nézzék meg a többi darabot is:
www.mfor.hu/galeria/324.html

Turizmus Rt 2008.03.14. 13:05:22

Kedves rajongók!
Tessék jobb koncepciót és megvalósítást mondani/mutatni hasonló témában! Köszi!

Turizmus Rt 2008.03.14. 13:51:33

Kösz. Hát, ezt is lehetne ám fikázni (de mert ez nem magyar ezért ezt nem fogjuk, ugye?)... Ízlések és pofonok... További szép napot!

Sanyika 2008.03.14. 13:59:14

Öreg, látom helyre tetted a csapatot :)

Chip 2008.03.14. 14:35:04

Kedves Turizmus Rt (Zrt).!
Ez nem az ízlésekről, vagy a pofonokról szóló történet, de még csak nem is arról van szó, hogy valami magyar ezért lehet fikázni... Ez alapjaiban valami szakmai izé, pure célcsoport +üzenet...
Az alapötlet és az abból készített sorozat egyébként jó pofa (de csak az) és a Boscolo is boldog most biztosan... A Hősök terére velük az ARC kiállításra, de ne az európai utcákra és a magazinokba pls!!!

Turizmus Rt 2008.03.14. 14:53:46

Na végre egy kicsit arról beszélgetünk amiről van is értelme.
Hát igen, a célcsoport és üzenet...
Célcsoport: külföldi aktív, utazóképes felnőtt lakosság
Üzenet: Egy kis ország nagy élményekkel vár, teli barátságos, életvidám vendégszerető emberekkel... A Balaton meg egy üde nyaralóhely, felnőttek-gyerekek játszótere...
..azaz itt "varázslatos vakáció vár rád!" pont ezt jelenti a headline!
És képzeld, Legyelországban még jó is a plakátok fogadtatása! A reklámkampányt pedig pont nem NEKTEK szánjuk kedves magyar blogos barátaink! Ennyi.

Karády 2008.03.14. 23:50:18

Turizmusos kolléga elmondta a lényeget. A példaként hozott anyagban a görögök pontosan tudják, hogy egy magyart, vagy más külföldit, mi foghat meg abban, ami nekik van. Ezzel is csábítanak titeket, úgy tűnik sikerrel. Mi viszont azzal fogjuk meg a lengyelt, ami nekünk van, de neki lehet érdekes, szimpatikus. Sajnos a mi külföldre szánt kampányunkat sosem fogjátok tudni külső szemlélőként figyelni.

És még valami: le kéne szokni arról, amit a szocializmusban akarva-akaratlanul belénk vertek. Nevezetesen, hogy ami magyar, az csak szar lehet. Na meg azon is el kéne gondolkozni (bár már-már offtopic), hogy két magyar, ha helyzet adódik, reflexből háromfelé húz. Ilyen egészséges nemzeti öntudattal rendelkező népeknél (britek, franciák, vagy akár némely szomszédunk) elképzelhetetlen lenne.

Amúgy meg a puding próbája az evés: ha a turisták elmaradoznak tőlünk, akkor lehet, hogy nektek van igazatok, és az MT Zrt. remélhetpleg önkritikát gyakorol. Egyelőre - hála a jó Istennek - ilyenről szó nincs, a turisták jönnek. Reméljük, egyre többen fognak jönni, és egyre több pénzt fognak itt költeni.

Minden jót Nektek!
K

Karády 2008.03.15. 00:22:56

Még annyit, hogy anyiban adok nektek igazat, hogy a Görögország brandet már felépítették, talán könnyebb is volt nekik. Bár sok az ókori emlékük, történelmi múltjuik, de mégis mindenki a kék tengerrel, meg a hófehér házakkal, kék kupolákkal azonosítja vizuálisan, Franciaországot többnyire az Eiffel torony jelképezi (ugye minden Párizsban játszódó amerikai filmben minden ablakból az Eiffel-toronyra van kilátás), Nagy-Britanniát meg a Tower Bridge, esetleg Big Ben. De a Magyarország brandet nehéz kitalálni, mert anyira heterogén, annyi minden van, amire büszkék lehetünk, ami eladható (Balaton, thermál vizek, Puszta-romantika, török emlékek, római emlékek, világelső borfajtáink, semmivel össze nem hasonlítható magyar konyha, lovak, stb.) Ezt mind egyszerre áruljuk, mert mind egyszerre kedves és fontos, csak néha aki sokat markol, keveset fog. Talán célszerű lenne évente csak egyre koncentrálni, vagy továbbmegyek: egy kivételével mind elhagyni és azzal az eggyel megteremteni a Magyarország brandet. Szerintem erre a legsanszosabb lenne a thermál víz. Ha minden igaz, - bár nem vagyunk nagy ország - de világelsők vagyunk a thermálvíz-készletben, egyesek szerint másodikak Izland után. (de ők annyira nem számítanak, náluk más nincs is...;-) Tehát ha valamiben világelsők vagyunk, arra talán lehetne a jelenleginél jobban is építeni, és ez az egész magyar politikának is lehetne kritika, nem pedig csak az MT Zrt.-nek. Persze lehet, hogy nem lenne igazam, és túl merész lenne a Magyarország kifejezést minden áron azonossá tenni a világban a fejekben a thermálvíz-paradicsommal, mint ahogy a Volvo lett azonos a fejekben a biztonsággal. De talán egyszer valaki megpróbálja. Aki külföldi meg Balatont vagy Tokajit vagy szürkemarhacsordát akar, az ennek ellenére ide fog találni így is, hiszen nem csak óriásplakátokból tájékozódik, aki utazni vágyik.
Nem tudom mit szól ehhez a gondolatmenethez a Turizmusos kolléga...
Üdv: K

Kanda T. 2008.03.15. 09:45:34

Kedves "Turizmus Rt."!

Szerintem nem kellene besértődnöd azon, hogy egy ilyen blogon nem dicsérték agyon a műveteket, ezek a helyek nem feltétlenül a korrekt, magas színvonalú szakmai viták színterei. Ez egy ilyen műfaj, aki nem bírja, ne jöjjön ide. Emellett azt sem kellene elfelejteni, hogy a plakátok elkészítéséhez esetleg az itteni "magyar blogos barátaid" is hozzáadták a saját kis adóforintjaikat.
Egyébként megnyugtathatlak, gyaníthatóan egy hasonló lengyel fórumon sem lennének pozitívabbak a beírások, pedig elvileg nekik szól a plakát ;)
Ugyanakkor nem biztos, hogy minden beírás csak a "fikázásról" szól, azért van amire oda lehet figyelni.

Ettől függetlenül - átnézve a teljes sorozatot - szerintem érdekes a koncepció és örömmel látom, hogy valami új stílus jelenik meg az ország promótálásában. Nem lehettek könnyű helyzetben, amikor kiváló kis országunkat reklámoznotok kell. Egyetértek Karádyval abban, hogy tényleg nehéz kiragadni azt, ami nálunk a legjellemzőbb, legvonzóbb lehet. Valahogy sok minden van, de egyik sem annyira kimagaslóan egyedi, nagyszabású. Külön-külön könnyedén leüti őket a konkurencia, egy mixben viszont nehéz egy ütős üzenetet továbbítani a célcsoport felé. Majd kialakul, csak a gémeskutas, pusztás fíling ne jöjjön vissza :)

Sok sikert!
T.

ylárikakif 2008.03.16. 13:59:09

Sajnálattol olvastam végig a blog beírásokat...és szembesültem a ténnyel - nagyátlag hajlamos úgy itélezni dolgok fellett, hogy nincs is tisztában a teljes obijektív képpel..Miért gondolja bárki azt, hogy ezt jobban tudná csinálni?Ezek a kezdeményezések szerintem nagyon újszerűek, és végre valami más jelenik meg az országról mint a szokásos közhelyek...Undorító magatartás az amit ez ea szerencsételn szerkesztő képvisel...a blogja egy trágya...úgy indít egy blogot, hogy itélkezik...szerintem ez egy igazi "parasztra" vall... de gondolom Őbirja a kritikát...mert csak azt gyárt...Szerintem műfajt kéne váltania..és fel kéne csapnia reklámszakembernek...mivel rettenetesen okos dolgokat gondol...gondolja magáról....

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2008.03.16. 21:07:07

Ha bedobok még egy ötvenest, tudsz még ilyet írni? :)))

csigavér 2008.04.15. 11:41:59

Nem tudom miért kell ezen ennyit sírni, megnéztem a sorozatot Karády linkjén, siralmas az egész. Az alap ötlet nem rossz, de a megvalósítás szánalmas. Azt a szakmát azonnal be kell tiltani amiben ez "szakmailag erős". Gondolom a nyolcvanas évek jónős kártyanaptár tervezőinek könnyet csalt a szemébe fenti remek sorozat, és most ébrednek rá van még helyük a "szakmában". Hát remélem nincs igazuk.
Az meg, hogy a hozzászólókat meg a blog szerzőjét szidják méltó a munkájuk színvonalához.
Szerencsétlenek! Csak hogy, tudjátok: nem azért tartjuk rossznak mert magyar. Micsoda marhaság ez? Azért mondjuk ezt mert kínos viszketés jön ránk ha nézzük, és isonyú erőfeszítésbe kerül, hogy el ne fordítsuk a fejünket a képernyőtől. Az igazán szomorú az, hogy ha nem lennének rajta könnyen azonosítható magyar helyek, épületek, akkor is miután kiver a hideg veríték második hulláma - sajnos, és ez az ilyen nyomorultak bűne mint ennek alkotói - rögtön az a kínos gondolat kezd gyötörni: "csak nem magyar ez is?". Mert amíg akad egy vadászcimborátok a minisztériumban akivel lehet mutyizni, kit érdekel a minőség...
Nem én sem tudom jobban csinálni. Lehet még ennél is rosszabbul. Más a szakmám, azt igyekszem jól csinálni. Nektek is azt kellene. Ha szart csinálok néha észreveszik, és belenyomják az arcomba. Ilyenkor nem jártatom a számat, (mert ugye akkor még több szar jut bele) figyelek, esetleg érvelek, de nem jövök ilyen ostobasággal, hogy akkor szólhatsz csak, ha jobbat tudsz csinálni.

Karády 2008.04.26. 01:14:18

Kedves Csigavér!

Tegyük fel, hogy neked van igazad. Ezek szerint ez a szakma ilyen színvonalon áll. Nem nálunk, hanem nemzetközi szinten is, ahol is ez a sorozat szakmai díja(ka)t zsebelt be.
De abban biztos, hogy igazad van, hogy mindig van hova előre, mindig lehet mindent jobban csinálni, ahogy megy előre a fejlődés, és ahogy előrelépnek még kreatívabb emberek. Kívánom: lépjenek.

UI.: kár ezen a sorozaton mérgelődni, nem nekünk készült, és ha megfeszülünk sem tudunk kívülállóként rá nézni. De ha a külföldieknek ez működik, akkor a megrendelőknek volt igazuk. Pl.: engem is idegesit a debil család a bankos reklámban, de hatékony a kimutatások szerint, tehát mégiscsak jól csinálták.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása