Vasárnap mutatták be New Yorkban, a National Retail Federation show keretében az Intel és a Frog Design közös projektjét, az intelligens pénztárgépet, amely néhány vásárlás alapján legalább annyit tud meg rólunk, mint a sarki fűszeres húsz év alatt. Ismeri a vásárlási szokásainkat, a vásárlásra szánt átlagos összeget, az érdeklődési körünket, stílusunkat, ízlésünk digitalizálható felét.
A készülék valójában az online vásárlások gyakorlatát ülteti át az offline boltlátogatás kultúrájába. Az érintőképernyős konzolokon keresztül humán segítség nélkül bonyolíthatjuk a vásárlást, de alkalmas arra is, hogy a profilunknak megfelelő termékeket ajánljon számunkra. Kicsit riasztó, hogy az összes korábbi vásárlásunkra emlékezni fog, de ha ez az internetes shoppingolás alatt nem zavar, akkor itt is hozzá lehet szokni. A projekt lelke persze nem a bolti vásárlás forradalmasítása, az ötlet, sőt a készülék is létezik már több más koncepció formájában, sokkal inkább az új Intel processzorok promotálása, sokoldalúságuk felmutatása volt a cél.
Az RFID technológiával működő hardware-ek legnagyobb előnyét az energiatakarékos mivoltukban jelölték meg a szoftware-re koncentráló managerek, miszerint az egyes vásárlások után magukat kikapcsoló konzolok 90%-kal kevesebb áramot esznek meg, mint hagyományos társaik. A nélkülözhető humán péztárosokon nyerhető megtakarításról nem beszéltek...
Design: Intel Corp, Frog Design
Via: Yanko Design