2009.09.15. | pumpa | 1 komment | kampány kommunikáció x

Mit mond el rólad a stílusod? - Mazda a blogokon

Az új Mazda 3 stílus és kreativitás fogalmaira építő, bevezető kampányában az alternatív médiá körébe tartozó, nem hagyományos eszközök is helyet kaptak. A Magyarországon még ritkaságszámba menő kezdeményezés során a társaság egy köztéri teaser kampány elemeit csavarozza össze a design, stílus és tárgykultúra körében érdekelt blogok tartalmával. A mutasdmegkivagy.hu központi oldal nemcsak a blogokat fogja össze, de játékra is invitál, melyen értékes ajándékok várják a jelentkezőket. Részletek hajtás után...

2009-et az Európai Unió a Kreativitás Évének kiáltotta ki, ami remek felületet jelent a Mazda megkülönböztető értékeinek kiemeléséhez. A tematikus év szellemiségéhez csatlakozva a Mazda Motor Hungary szeptember 9. és 21. között, köztéri teaser-kapmány (azaz titok-kampány) keretében igyekszik felhívni a fiatalok figyelmét a személyes stílus tudatosságának és megteremtésének fontosságára.

A kampány sikerének egyik kulcsa a figyelemfelkeltés. Ennek érdekében a közteret, a városi fiatalok legfontosabb kommunikációs és interakciós terét célozza meg a kampány. A Budapest közterein elhelyezett nyilak ránk, járókelőkre mutatnak, azaz arra, hogy mit mondanak el rólunk személyes tárgyaink, viseletünk, megjelenésünk, egyszóval stílusunk: mit mond el rólad a nyakkendőd, mit mond el rólad az órád, mit mond el rólad a hajviseleted?

A kampány legfontosabb üzenetei, a design-díjas Mazda 3 mellett, természetesen, a következőképp foglalhatók össze:

Mit mond el Rólad a Stílusod? Az egyéniségünket minden általunk viselt tárgy képviseli. Minden részlettel azt kommunikáljuk az emberek felé, hogy kik is vagyunk valójában, milyen a világhoz való viszonyunk, mit akarunk elmondani magunkról és mit nem. Minden, ami és aki körülvesz minket, kifejezi az egyéniségünket: a zene, amit hallgatunk és amin hallgatjuk, a hajviseletünk, a ruhánk, az óránk, a telefonunk, minden tárgy, amit használunk, rólunk beszél.

Ennek az üzenetnek a vétele is tudat alatti, elég csak végignézni valakin, aki elsuhan mellettünk, munkatársunkon, ismerősünkön és ismeretleneken és tudat alatt máris „levettük”, hogy milyen egyéniség lehet a velünk szemben álló ember. Ez a „belépő” mindent megelőz, a személyes kapcsolatteremtést is.

A mindennapi metakommunikációban és interakcióban tehát egyre nagyobb szerepe van annak, hogy értékes tulajdonságainkra, színes egyéniségünkre alapozott, tudatos stílusunk legyen, s hogy megmutassuk a világnak, kik vagyunk. Erre hívja fel a figyelmet a két hetes kampány.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr71383515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.17. 19:51:46

Az autó egy átlagosan szép járgány, semmi nagyon innovatív vagy egyéni nincs benne igazán, tisztes iparosmunka...

Az egész kampány lényege éppen az, ami a fogyasztói társadalom legnagyobb átverése: fogyasztási cikkekhez köti az ember lényegét.
Azt akarják elhitetni velünk, hogy azzal fejezzük ki magunkat vagy attól leszünk egy bizonyos életstílus képviselője, esetleg csoport tagja, mert megvesszük azokat a cuccokat, amelyeket a marketingesek ilyen módszerekkel tesznek kívánatossá - holott ez egy hamis kép, nem a birtokolt tárgyaink határoznak meg minket.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása