2010.03.02. | pumpa | Szólj hozzá! | pályázat pannon

Sátraztál már a Deákon? - Chevrolet pályázat Urbánus Kempinggel

2010. február 23-án merész vállalkozásba kezdett 93 magyarországi fiatal: két hónapon át a Chevrolet köré szerveződő erős, frappáns és elgondolkodtató alkotásokon dolgoznakvegyes csapatokban. A divattervezők, grafikusok, filmesek és építészek célja a városi lét kreatív, művészi újraértelmezése.

 

 

Megkezdődött az Urbánus Kemping, melyre a defo hívta azt a 93 hallgatót, akik a Young Creative Chevrolet pályázat keretében úgy döntöttek, megmérkőznek az európai élvonallal. A kontinens valamennyi művészeti karán tanuló, felsőoktatásban részt vevő, 30 év alatti diákja jelentkezhetett a felhívásra, hogy bizonyítsák, a design itthon is létező fogalom.

 

A Chevrolet pályázat másodlagos célja, hogy a legifjabb tervező, alkotó generáció számára bebizonyítsa, hogy van átjárás művészet, design és üzleti világ között. Magyarországon egy felkészítő tréning és workshop melegíti be a fiatalokat, hogy dobogós hellyel zárják részvételüket.

 

Mivel a versenykiírás erősen kötődik a városi környezethez, az idei program ehhez alakított és tematizált formában jelenik meg, egy szokatlan kalandtúra és kemping keretében. Divat, vizuális művészet és film kategóriában versenyezhetnek a résztvevők, az arany csokornyakkendős autómárka jegyében. A sikeres pályázat feltétele, hogy a konkrétumoktól elrugaszkodva, szabad, művészi nyelven fejezzék ki a városhoz és az autózáshoz kapcsolódó élményeiket, asszociációikat.

 

Az Urbánus Kemping 2010. február 23-án vette kezdetét a Lánchíd 19 design hotelben, egy egész napos tréninget magában foglaló, Alaptábor elnevezésű programmal. A tábor délelőtt tizenegy órakor, a Chevrolet köszöntőjével, a márka bemutatásával kezdődött. Ezt követte a defo prezentációja, és a grafikusokból, videó művészekből, design kommunikációs szakemberekből álló csapat rövid ismertetői. Az ebédszünet után, a pályázók számára szervezett, egymás, és önmaguk kreatív képességeit felfedő tréning kezdődött. A feladatok megoldása során a különböző egyetemek hallgatói, merőben eltérő látásmódokat ütköztetve, mutattak be kreatív, egyszerű és a praktikum szempontjából is értékes, meggyőző ötleteket.

Ezt követően kortárs szellemi kalandtúra indul, három hetes online workshop formájában, ahol trendeket, sikertörténeteket ismernek meg a hallgatók, és feladatokat kapnak a kemping blog oldaláról. Egy hónap áll a rendelkezésükre a pályázat anyagának kidolgozásához, melyet április 15-én adnak le az egyes csapatok. Pénzdíj és nemzetközi publicitás mellett számos megjelenési lehetőséget kapnak a győztesek.

Az Urbánus Kemping ötletgazdája a Chevrolet, kivitelezője és szervezője a defo. A defo innovációval, trendkutatással, design kommunikációval és koncepcióalkotással foglalkozó stúdió, amelynek célja a kapcsolatépítés és a kortárs design irányzatainak kommunikálása, melyet 2005-ben alapított és irányít Fónagy Dóra építész, belsőépítész, illetve Dávidházy Panni trendkutató. Projektjeik egyedülállók a kreatív koncepcióalkotás és az integrált oktatás területén. 2009-ben vett részt a defo első alkalommal a Young Creative Chevrolet pályázat szervezésében és kivitelezésében, mely egy 5 napos workshopban valósult meg. Eredménye a Nyugat-Magyarországi Egyetem tanulóinak (Fignár Réka, Nagy Veronika és Nyíri Barbara) 2. helyezése Visual Arts kategóriában.

A pályázat, illetve az annak keretében zajló munka nyomon követhető a kemping blog oldalán!

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr391803860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása