2012.05.04. | pumpa | 25 komment | beteg fuck építészet élettér

FUCK: műfűvel burkolt családi ház Ausztriából

Single-family-home-in-Frohnleiten-2.jpg

Az ausztriai Frohnleiten területén épült fel Reinhold Weichlbauer és Albert Josef Ortis, a Weichlbauer Ortis Architects építészeinek alkotása, a műfűvel borított családi ház. A szintetikus zöld falak és az  Escher képeket idéző részletek minden bizonnyal határozott kontrasztot alkotnak a környéken fellelhető épületekkel, vagyis lényegében bárhol, bármivel, ilyen nincs és talán nem is lesz több. A tervezők szerint a tájképbe illeszkedő ház a természet és az építészet kapcsolatát szimbolizálja, aki hányt már réten, vagy patakba, minden bizonnyal át tudja érezni mindezt.

Single-family-home-in-Frohnleiten-1.jpg

Talán a legszebb, már-már karikaturisztikus, öniróniára utaló részlet a ház sarkánál álló, narancssárga kuka slaggal komplettírozva. Nem értem.

Single-family-home-in-Frohnleiten-3.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-4.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-6.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-7.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-10.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-14.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-15.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-17.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-18.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-19.jpg

Single-family-home-in-Frohnleiten-20.jpg

Via: Freshome

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr954486737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dior_Tenshi · http://dior-arwen.livejournal.com/ 2012.05.04. 08:52:16

Hát, szerintem ez egyszerűen ocsmány. Engem taszít a műfű - hogy fog az kinézni pár év múlva -, meg a rengeteg rideg beton elem. Plusz vannak olyan részei a háznak, amiket egyszerűen nem értek. Szerencsére ízlések és pofonok...

h p 2012.05.04. 10:44:02

ez konkrétan poén, a srácok kifordítottak mindent.
lásd: céltalan lépcső, elbóklászott ablakkeret, ablakprofil kapaszkodó

ha komolyan venném műalkotásként, térbeli szoborként kellene értelmezni, esetleg társadalomkritikaként. ( zöldre festem természetbarát lesz - haha )

de nem veszem komolyan ők is egy jót röhögnének rajtam.
inkább nevessünk mi is és érezzük a fricskát!

gatsy 2012.05.04. 14:12:39

@h p: tudom troll nak fogsz hívni, de én még nem láttam síkban fekvő szobrot....

h p 2012.05.04. 14:40:56

:D oké

egyébként ha valaki erőt érez magában így péntek délután elindulhatna egy vita, hogy kinek mit jelent ez a ház.
hányan találják jópofának? hányan utálatosnak.

eddig 1 null az utálatosok javára.

nekem szimpatikus ez a polgárpukkasztó hozzáállás. van ilyen is,
bár azon elmélkedhetnénk hol van a poén és a fárasztó határán..

pl. az öngyilkosoknak szóló ajtó szerintem kifejezetten idióta.
viszont jónak tartom a szemetest, a műanyag ablakprofil kapaszkodót.
( ha nem sejteném, hogy milyen drága lehetett ez a ház) örülnék a barkácsoló, amit találtál beépíted ahova éppen sikerül dolognak,
így tervezetten azonban marhára mesterkélt. divatpunk:)

Dior_Tenshi: hol van rengeteg beton elem a lépcsőn kívül? én tisztességes fapadlót és vakolt falakat vélek felfedezni. gondolom otthon nálad is hasonló az arány

h p 2012.05.04. 14:43:17

ja tényleg az is érdekelne mitől marad a helyén a sok súlyos lépcsőnek látszó izé. már ha tényleg beton. ezekből kinézem, hogy festett hungarocell..:)

piefke 2012.05.04. 15:31:08

Nem kell(ett) ehhez Ausztriába menni - elég Hódmezővásárhelyig.:-)
2005. tavaszán, egy mezőgazdasági cég kiállítási standján igazi fűvel játszottunk hasonlóan: a fűfelületek függőlegesek voltak, a virágok pedig vízszintesen nőttek ki azokból.:-)

Képek itt: indafoto.hu/piefke/fuggoleges_fu

Momina 2012.05.04. 15:59:06

Szerintem jópofa. Az építészetben amellett, hogy egy épület legyen funkcionális, szerintem mindent szabad. Ugyanúgy művészet, ugyanúgy a közönség dönti el, kinek tetszik, kinek nem. Lényeg, hogy az építtetőnek, a megrendelőnek tetsszen. Máskor egy-egy díjnyertes, körülrajongott házra meg én mondom, hogy ocsmány és nem kellene. Ez kellene. Mondom mindezt úgy, hogy apám építész, láttam számos épület tervezését, elkészültét, de jómagam nem vagyok szakmabeli, csak laikus szemlélődő.

FPéter 2012.05.04. 16:02:19

A lépcsők pont olyanok mint a Continuity 2 játékban ahol egy gombnyomással el lehet forgatni a gravitációt és fejjel lefelé is fel lehet menni a fokokon. Kíváncsi vagyok, itt melyik gomb működik.

A narancssárga kuka is priceless.

Sarkvideken · http://sarkvideken.blog.hu/ 2012.05.04. 16:03:52

pár éve villant be nekem egy hasonló formájú ház, kubista, valószerűtlenül kiugró és beszakadó ugyancsak kocka formákkal, amelyek a teraszt, loggiát formázták volna. most úgy látszik valaki túljutott az álmodozáson.
ami nem teszik benne az a lépcsőszerűségek, a szűk lépcsőház, de általánosságban szerintem egy szerethető és megkockáztatom szép ház. a műfű is egy jó gondolat.

h p 2012.05.04. 16:12:10

@Momina: "az építészetben amellett, hogy egy épület legyen funkcionális, szerintem mindent szabad."

"lényeg, hogy az építtetőnek, a megrendelőnek tetsszen"

ez biztosan így van? másnak nincs köze hozzá? a környezeted alakítását kizárólag az egyénre, a megrendelőkre, a beruházókra bíznád? nem lenne egy, a mainál nagyobb káosz?

szerintem az építészet közügy

Makkasz 2012.05.04. 16:12:22

@h p: Szerintem kiraly. Nem laknek ilyenben, de megnezni erdekes. A narancs kuka is dob rajta, szerintem is karikatura, ha lehet ilyet hazra mondani.

bertrollnok 2012.05.04. 16:15:48

Iszonyat öncélú. Nálam egy szinten van az ilyen a neogótbarokkeklektikus tornyos házakkal.

h p 2012.05.04. 16:16:13

alakul a meccs. túlsúlyba kerültek a házat szeretők

Momina 2012.05.04. 16:21:07

@h p: Igen, szerintem ha egy épület megfelel az országos és helyi építési előírásoknak, a szomszédos ingatlanok tulajdonosai nem fellebbezték meg az építési engedélyt a rendelkezésükre álló jogokkal élve és az épület magántelken áll, nem középület, akkor az magánügy és nem közügy. Ha egy adóforintokból épülő színházról, közhivatalról, kulturális központról, stb. van szó, akkor közügy. De ha a megrendelő csíkos házat akar, vagy ferdelépcsőst, vagy szökőkutast, akkor ízlése és pénze bánja, de lehet.

h p 2012.05.04. 16:22:17

@bertrollnok:
ha mondjuk leveszed a lépcsőket és a műfű helyett valódi zöldhomlokzatot képzelsz oda változik a véleményed?

h p 2012.05.04. 16:34:45

@Momina: értem és megértem az érveidet, mindenkinek jogában áll olyan házat építeni amit akar.

de a jogszabályok garmadái nem alkalmasak harmonikus környezetteremtésre, ez mindannyiunk feladata ÉS felelőssége.
ebbe a házépítéstől az utcai szemetelésen keresztül a viselkedésig minden beletartozik.

ebben az értelemben az építés bizony közügy.
hogy demagóg legyek, te az egyén mindenek felett állásának biztos tudatában elismerően csettintesz mondjuk az újonnan épített duna parti házsor láttán?

vasziljenko 2012.05.04. 17:34:42

így képen tetszik, jópofa
de nem laknék benne
mellette se

Momina 2012.05.04. 18:03:28

@h p: Én is megértem, mit akarsz mondani, és osztom is sok mindenben az álláspontodat. Nem vagyunk mi olyan távolt egymástól, mint gondolod. A harmonikus környezetteremtés valóban közös felelősség, és az általad említett szemeteléstől meg az utcán, tömegközlekedési eszközön való ordenáré viselkedéstől például kinyílik a virtuális bicska a zsebemben. Sajnos a jogszabályok garmadái optimális esetben épp arra szolgálnának (megfelelő jogszabályokra gondolok), hogy az egyéni ízlésbeli túlkapásokat, szabálytalanságokat korlátok között tartsák, sőt szankcionálják. Azt véletlenül sem gondolom, hogy az egyén mindenek felett, hisz épp a közös felelősségen belül, hogy témánál maradjunk egy építőkő az egyéni felelősség is, hisz ha én nem dobom el a szemetet, más se dobja el, és fordítva, attól ha más bunkó és eldobja, én még attól nem dobom el. Nem csettintek elismerően a Duna-parti házsor láttán, de az már épp az a határmezsgye, amin beszélgetünk, hogy magánügy vagy közügy, hiszen ott már nem egy családi házról van szó mondjuk egy kis falu zsákutcája végén, hanem egy olyan épületegyüttesről, ami egy ország fővárosának egy fő ütőerét, a folyót szegélyezi mint meghatározó arculatelem, mellesleg néhány köpésre a Világörökség részét képező Várhegytől.

h p 2012.05.04. 18:28:58

@Momina: igen, én is érzem, hogy ugyanarról beszélünk, csak más oldalról közelítünk hozzá.

a jogszabályok nem esztétikai kategóriák. illetve hogyan tudnak azok lenni? kell e, hogy azok legyenek?
le kell e szögezni, hogy ide csak olyan házat építhetsz, amin van egy kétszer két méteres narancssárga négyzet? vagy ez legyen inkább az egyén felelőssége? ( és akkor beszélhetünk rengeteg ide kapcsolódó témáról )

valóban határmezsgyén járunk, de talán éppen ezért érdemes feszegetni.
jó, hogy felhoztad a kis falu zsákutcáját. a vita kedvéért én nem kezelném külön a Duna partjától. itt is ott is ugyanazoknak az elveknek kell működnie, nem?

vagy másképp mondva: a kis falusi zsákutca az ott élő közösség szempontjából pont olyan fontos, mint fővárosiaknak a Duna part látványa.

nem akarok idealizálni semmit, de azért tanulságos, hogy mennyire megváltoztak az értékeink. egy száz éves falucska ( mindenféle szabályozás nélkül ) harmonikus utcaképet adott, az emberek nem akartak ( vagy nem így ) kitűnni a közösségből. ezt a többség "szépnek" látja.

aztán menjünk végig pl. Biatorbágyon. szabályozott, pénz van, néhol ízlés is. nagyrészt mégis vizuális terror.

mindezt veled egyetértésben írtam.

Townsend 2012.05.04. 20:06:34

Poénnak elég drága lehetett.

karikaV43 2012.05.04. 20:24:51

Ezzel a poszttal csak egy a baj,hogy ezt a házat az Octogon magazin a magyar két évvel ezelőtt meg jelent,nem tudom mitől lett ez most aktuális.
A ház amúgy jó.

sorica123 (törölt) 2012.05.05. 19:05:13

A ház tetszik, maga a forma szerintem nem giccses - a műfüvet viszont nem szeretem különösebben, gondolom viccből tették rá, hogy na, ugye, milyen zöld házat csináltunk? Érthető a poén, mondjuk nekem pont a műfűtől kezdve maníros a cucc. Majdnem beírtam, hogy miért nem függőleges kert van a falon igazi gazzal (mint a Patric Blanc munkái), de rájöttem, hogy egy ilyen felépítésű és méretű háznál elég vicces lenne, egyszer nem nyírnák és kész lenne a kazal.

madar48 2012.05.06. 12:55:43

Azért fura lehet ,függőlegesen nyírni,nyitott ablaknál a bogarak,ha nem locsolják kánikulában ,fura látvány egy idő után

iTomi · http://www.tiptopkert.hu/ 2012.05.09. 19:15:08

A ház nem tetszik, de ez a műfű nagyon elnyerte a tetszésem. Kíváncsi lennék, hogy a szigetelő hatásfoka megközelíti e az igazit? Télen fűt, nyáron hűt?

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása