Nem elég valamit jól megépíteni, szét is kell tudni szedni. A világ szupertanker-hajóinak felét a Bangladeshben található Chittagong kikötőjében szerelik szét, gyakorlatilag kézi erővel. A halálra ítélt óriások dagály idején teljes sebességgel kifutnak a sekély partra, ahol megfeneklenek, apálykor pedig elindul a bontóbrigád... Brendan Corr a Foreign Policy Magazin számára készített fotósorozatot az iparágban dolgozók körülményeiről. Hajtás után...
A munkások jelentős része mezítláb, kesztyű és szemüveg nélkül dolgozik, meglehetősen veszélyes körülmények között. Ennek ellenére, hivatalosan, vagy illegálisan, csaknem 200 ezer bangladeshi lakos dolgozik az iparágban.
A Bangladeshben felhasznált acél 80 százaléka származik a bontott tankerekről...
Ennyi marad egy több tízezer tonnás tankhajóból... Az aprólékot gyerekek és nők gyűjtik össze, hogy eladják a kereskedőknek...
Forrás: David Byrne Journal
Honlap: Foreign Policy Magazin
Fotós: Brendan Corr