2009.05.14. | pumpa | Szólj hozzá! | jármű

Motordesign: Victory Vegas Jackpot

Egy kellemetlenül kinyúlt váltóbovden az oka, hogy már motorra is csorog a nyálam, pedig alapvetően fosok ráülni egy kétkerekűre. A szerelőműhely historikus setétjében bukkantam rá a mejegyezhetetlen, Victory Vegas Jackpot névvel elllátott gépre, ami csöndben álldogállt a sarokban. Megtetszett. És még története is van... Hajtás után sok képpel...

Tíz évvel ezelőtt a Harley Davidson tuning designerei, Arlen és Cory Ness gondoltak egy nagyot és bekopogtak az akkor már történelminek számító Polaris kapuján. Elmondták, hogy tudnak jobbat olcsóbban annál, amit eddig pimpeltek, csupán egy jó név hiányzik az üzlet mögül. A Polaris ráharapott, ebből lett a Victory. Azóta folyamatosan felfelé ível a bolt, amiben nagy szerepet játszik az is, hogy a Victory-ik tényleg jók. És, bár ez nyilván konfliktusos kijelentés (legyen csak), szerintem szépek (dögök, gonoszak, mégis kecsesek) is...

A képeken látható példánnyal valahol az Államokban fikázott egy nagyot a gazdája, így került az intrnetre, majd egy pesterzsébeti műhelybe. Szerelő barátom svájci precizitással és műgonddal állította helyre, gyakorlatilag új, vagy még annál is szebb állapotba, és most új gazdit keres. (Ha valakit érdekel, küldjön egy mailt, összehozzuk a találkozót!)

Néhány technikai részlet:

A 2006-os Victory Vegas Jackpot lég- és olajhűtéses erőforrása 1.638 köbcentis kéthengeres motor, amely 100/6 Freedom V-Twin fedőnevet kapta. Hengerenként négy szelep (SOHC), elektronikus befecskendezés (44 mm-es beömlő) és 100 LE fölötti teljesítmény a legfőbb jellemzői. A fékrendszer 300 mm-esúszó tárcsákat alkalmaz, kerekenként egyet - elöl négy-, hátul kétdugattyús a féknyereg. A 18"-es felnire szerelt 250-es borítást a Dunlop kifejezetten erre a modellre fejlesztette; a gumigyár mérnökei nagy figyelmet szenteltek annak, hogy az abroncs nagy mérete ne befolyásolja a jármű vezethetőségét.

A látványos, 250-es hátsó kerék, a hat sebességes váltó, a V 50°-os kéthengeres blokk, vagy a krómozott dupla kipufogócső egyaránt vonzó képet nyújtanak, de a Victory árban is versenyképes. A motort szinte csak az Egyesült Államokban forgalmazzák, Európában legközelebb Angliában lehet hozzájutni. A Polaris azonban nemrégiben stratégiai partnerséget a kötött KTM-mel, megszerezve az osztrák gyár több mint egyötödének részesedését, így nem elképzelhetetlen, hogy Európában is piacra kerül majd.

Források a technikai leíráshoz: Motorinfó, Motor-Katalógus

Fotó: Kecskés Kala

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr191121297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása