Első ránézésre drága parfümnek néztem, vagy visszazárható söröspohárnak, de rázúmolás után kiderült, hogy egy üveg (!) vízről van szó. Most tekintsünk el attól, hogy tíz-tizenöt évvel ezelőtt mekkorát röhögtünk volna a közértben, ha egy liter vizet az értéke sokszorosát érő üvegben próbáltak volna ránk sózni elképesztő összegért, és nézzük inkább a szakmai oldalát. Hogyan csomagolnak, tálalnak vizet úgy, hogy drágábban adhassák, mint egy üveg bort! Hajtás után kiderül...
A képen látható, limitált szériában piacra dobott víz külső megjelenését napjaink egyik legdivatosabb designere, Karim Rashid tervezte. Egy hónapon keresztül a világ számos pontján kapható lesz a japán cég különleges üvegbe csomagolt itala, közben a designer, a szintén neves designer-fotós, Jonathan Savoie (aki egyben a cég kreatív igazgatója is), no meg a látvány révén számos portál, blog és nyomtatott magazin foglalkozik a témával, bevezetve a FINÉ vizet a magasan pozicionált, drága versenytársai körébe.
Tény, hogy a hagyományos üveg sem épp csúnya. A honlap tanúsága szerint egy száz éves múltra visszatekintő, a legjobb minőségű Sake burkolatát gyártó cég készíti a Finé számára a tejüvegből készült, teljes egészében reciklikálható üvegeket, melyek ráadásul megvédik a vizet az UV-sugárzástól. Bár ezek igazi jelentősége kérdőjeles, nagyszerű hívószavak egy korszerű kampányhoz...
És hát a weboldal sem olyan rossz...
Design: Karim Rashid
Site: FINÉ
Via: Jeansnow