A hasonló igénnyel felszerelt luxusautókat általában közönyös fapofával, a tulajnak szóló nagyvonalú megvetéssel bámuljuk az utcán - a napszemüveg mögül. Rögtön vidámabb lesz a gyalogostársadalom arckifejezése, ha a dugóba kocsonyásodva pillantja meg a méregdrága játékszereket, mert "felszállni, azt azért nem tud azzal a szarral"... Eddig.
A neves francia divatcég, a Hermés elhatározta, hogy megreformálja a business class helikopterek belső világát, melyet eleddig elsősorban a puritán célszerűség uralt. Az iparág egyik legnagyobb képviselőjével, az Eurocopter-rel együttműködésben több évet töltöttek a fejlesztéssel, míg végül 2007-ben bemutatták a l'helicoptre par Hermès névre hallgató, minden szegmensében a legmagasabb célcsoportok számára kialakított légi járművet.
A két társaság szakemberei Gabriele Pezzini olasz designer irányítása alatt végezték el az eurocpter EC135 modell átalakítását, amely nem egyszerűen a belső terek bőrözéséből állt, hiszen Pezzini egy sor technikai átalakítást, újítást is kért a helikoptert gyártó cégtől. Végül, mivel be kellett tartaniuk a légi járművekre vonatkozó, rendkívül szigorú előírásokat, összesen ötven ponton módosítottak a kétmotoros gép felépítésén. Az EC135-ösre egyébként azért esett a Hermés választása, mivel multifukcionális kialakítása és kimondottan csendes üzemmódja jól passzolt a tervezett feladatokhoz és a kényelmi szolgáltatásokhoz.
Pezzini kevés, de elegáns szín alkalmazásával, korszerű, egyszerű formák beépítésével szinte minimalista teret alkotva hozta létre a modern és a klasszikus luxus elegyét. A fülke burkolata a Hermész szignózott vásznaiból készült, melyeket, a brand egyik fontos védjegyeként, 1920. óta használnak utazáshoz tervezett kollekciójuk borítására.
A két társaság évi tíz példány kialakításában és értékesítésében állapodott meg, az első vásárlók 2008 végén repülhetnek haza új szerzeményükkel. Hogy a beszorult luxusautók tulajdonosai mégsem ülnek majd át tömegesen a helikopterbe, az leginkább az ára miatt valószínű. Az 5,6 millió euró, körülbelül 1 milliárd 372 millió forint elköltésére a dugóban ülve egy sor alternatívát ki lehet találni.
Design: Gabriele Pezzini
Company: Hermés, Eurocopter
Via: Yatzer, designboom