Idén ősszel is lesz Design Hét Budapesten, immár hetedik alkalommal, melynek legbiztosabb jele, az a beharangozó sajtóközlemény, melyet ma adott ki a rendező Design Terminál. A főváros egész területén zajló, a szakmát és a nagyközönséget egyaránt megszólító fesztivál október 1. és 10. között várja az érdeklődőket. Az évről évre mintegy 60.000 látogatót vonzó programsor a tavalyi évben 163 együttműködő partnerrel valósult meg és 87 kiállítást, előadást, bemutatót kínált, túlnyomórészt telt házzal. Nézzük, mi lesz idén...
A 2010. évi programok a design társadalmi és gazdasági hasznosságára valamint problémamegoldó szerepére fókuszál, szlogenje: Design – élj vele! A design valóságos katalizátor, alapja a folyamatos innováció. Az üzleti folyamatokba és a vállalati kultúrába építve olyan új minőséget és többletértéket teremt, amely növeli a versenyképességet, és lépéselőnyt jelent a többi piaci szereplővel szemben. A design a vállalkozásfejlesztés hatékony eszközeként stratégiai jelentőséggel bír. A 2010-es hívószó nem pusztán a gazdasági döntéshozók és a hazai vállalkozások figyelmét próbálja a designban rejlő lehetőségekre irányítani, de a nagyközönségét is, hiszen egy ország fejlett designkultúrája egyet jelent a magasabb életminőséggel, valamint az épített és vizuális környezet továbbá a szolgáltatások színvonalának folyamatos emelkedésével.
Hagyományosan a Design Hét Budapest részét képezi a Magyar Formatervezési Díj ez évi pályázati anyagának és nyerteseinek seregszemléje, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem szakmai előadásai, s természetesen idén sem marad el a kifejezetten a Design Hét Budapest alkalmából hazánkba érkező sztárdesigner látogatása sem. Az eseménysorhoz hazai és külföldi partnerek sokasága csatlakozott, s számos kiállítás, konferencia, divatbemutató várja majd a téma iránt érdeklődőket. A vezető programok közé tartoznak a Design Terminál saját projektjei. A fesztiválnyitó kiállítás a nemzetközi design környezettudatos, csúcstechnológiát képviselő megoldásaira fókuszál. A Design börze című kamaratárlat keretében professzionális tervezők és diákok asztalfiókban maradt, mégis izgalmas és termékképes ötletei prototípusok formájában kerülnek bemutatásra, a nagyközönség mellett a potenciális gyártók figyelmére is igényt tartva. A tavaly nagy sikert aratott Nyitott Stúdiók kezdeményezés kibővítve, javarészt új szereplőkkel folytatódik tovább, s a műhelylátogatásokat speciális programok is színesítik. Szintén kreatív szakemberek munkájának szélesebb körű megismertetését célozza a Stylist névjegyek című kiállítás, amelynek keretében a különféle területek legjobbjai bizonyíthatják tehetségüket. Megújulnak a gyerekeknek szóló kreatív workshopok, s az idei szlogennek megfelelő tematikával várják a legkisebbeket. Nem marad el a kedvezményes vásárlási akció sem – 2010-ben több, mint 70 üzlet, bemutatóterem és designműhely kínálja termékeit a designfesztivál 10 napja alatt 20%-os kedvezménnyel. A nagy érdeklődésre való tekintettel a szervezők felelevenítik a már komoly hagyományokra visszatekintő Túraprogramot is.
A részletes programot ebben az évben is egy harmincezer példányban megjelenő, kétnyelvű katalógus formájában juttatjuk el közönségünkhöz, s érdemes lesz folyamatosan követni a www.designhet.hu honlapot is, ahol aktuális anyagok, színes hírek és minivideók gazdagítják az online formában elérhető tartalmat. A tavalyi évhez hasonlóan ismét lesz köztéri kampány: hídzászlók, járműreklámok, valamint a város kiemelt pontjain elhelyezett Citylight poszterek erősítik majd a Design Hét Budapest jelenlétét.