2010.11.03. | pumpa | 5 komment | design pannon csomagolás

Hold and Hollo - szilikon borcímke magyar tervezőktől

A címkéknek a termékre vonatkozó információk megjelenítése mellett fontos extra funkciói is vannak: a figyelem felkeltése, egyéni jelleg, hangulat, érzelmek keltése és közvetítése. A címkék, például a boros címkék nagy része papírból készül, melyeket igen változatos formák, színek, feliratok, képek és grafikai elemek használatával tesznek alkalmassá a címke összetett funkciójának ellátására. A képeken látható bordesign tervezői olyan címke megalkotását tűzték ki célul, amely az alapfunkció és az extra funkciók ellátására kiemelkedően alkalmas...

A palackra felhelyezett, a papír címkéknél vastagabb szilikon gyűrű látványa önmagában is figyelemfelkeltő, a rajta kialakított domború felirat illetve minta arra ösztönzi a szemlélőt, hogy megtapintsa az címkét. Az címkét megérintve a szemlélőt kellemes tapintási élmény éri, a puha és csúszásmentes stabil fogás élménye. A nyitott vég lehetővé teszi, hogy azon a palackot átbújtatva az címkét rögzítsük. A termékről szóló információk maradéktalanul elhelyezhetőek, a ragasztás nélküli megoldás további lehetőségeket és funkciókat teremt, melyek az ismert címkékkel nem valósíthatók meg. A címke levehető és újra felhelyezhető, ezáltal a belső felülete is alkalmas üzenet hordozására valamint újrahasznosítható.

Szilikon címke terv: Juhász Örsi

Kapszula terv : Kovács Gergely

Fotó: Gács Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr652419269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.11.04. 08:58:31

Végülis... nedves kézzel tuti jó a fogás.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2010.11.04. 23:50:37

Tökös, bátor koncepció, de inkább csak egy olyan kísérlet, ami kijelöli az anyaghasználat határait. Mármint, hogy ezt talán már ne. Pont az alapfunkcióval van gond. A bor a természet terméke, a talaj, a klíma, a szőlő, és a borász jellemének és szellemének produktuma. Még a palackozott, „kész” bor is érik, változik. Ezt az üzenetet egy merített, kezeletlen felületű papírcímke adja át a leghitelesebben. Ez a szilikon-„címke” azt üzeni, hogy a termék valami steril, vegyipari folyadék, a zöld címkés még talán maró hatású is. A színkódolás is rossz, a „sweet” színe vörösbort sugall, de az édes vörösbor az szintén a vegyészkedés eredménye.
Újvilági borászatok használnak TetraPack dobozt, PET-palackot, vagy öntapadós műanyagcímkét, de csak az alsópolcos, vállaltan olcsó, „kannás” borokhoz.
Egy szó, mint 100, én ezt nem erőltetném. Nem vennék ilyen bort. Az ötletet jónak tartom, de inkább a japán vodka, japán whisky kontextusában. Esetleg a prémiumkategóriás ice-tea, badibilder-ital, oxigénes-varázsvíz piacán, ott nem ciki a vegyipari áthallás.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.11.17. 22:39:43

@Udo von Raumschiff: Szilikon a csomagoláson, műanyag a borban. Egyetértek ezzel én is.

piettro 2010.11.20. 09:57:04

@Udo von Raumschiff: Szívemből szóltál. És még: újrahasznosítható, persze. A lehetőségek szintjén, maximum.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2010.11.23. 15:50:30

@Csomag Olga:
@piettro:
Alternatív felhasználási terület: pezsgőscímke hajbeültetett újgazdag aranyifjak implantátumokkal kistafírozott, csőcserés barátnőinek...

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása