A címkéknek a termékre vonatkozó információk megjelenítése mellett fontos extra funkciói is vannak: a figyelem felkeltése, egyéni jelleg, hangulat, érzelmek keltése és közvetítése. A címkék, például a boros címkék nagy része papírból készül, melyeket igen változatos formák, színek, feliratok, képek és grafikai elemek használatával tesznek alkalmassá a címke összetett funkciójának ellátására. A képeken látható bordesign tervezői olyan címke megalkotását tűzték ki célul, amely az alapfunkció és az extra funkciók ellátására kiemelkedően alkalmas...
A palackra felhelyezett, a papír címkéknél vastagabb szilikon gyűrű látványa önmagában is figyelemfelkeltő, a rajta kialakított domború felirat illetve minta arra ösztönzi a szemlélőt, hogy megtapintsa az címkét. Az címkét megérintve a szemlélőt kellemes tapintási élmény éri, a puha és csúszásmentes stabil fogás élménye. A nyitott vég lehetővé teszi, hogy azon a palackot átbújtatva az címkét rögzítsük. A termékről szóló információk maradéktalanul elhelyezhetőek, a ragasztás nélküli megoldás további lehetőségeket és funkciókat teremt, melyek az ismert címkékkel nem valósíthatók meg. A címke levehető és újra felhelyezhető, ezáltal a belső felülete is alkalmas üzenet hordozására valamint újrahasznosítható.
Szilikon címke terv: Juhász Örsi
Kapszula terv : Kovács Gergely
Fotó: Gács Tamás