2011.01.13. | pumpa | 12 komment | design jármű koncept

Elektromos motor fából?

Persze némi fém és műanyag is szükséges hozzá, de Jordi Poblet Pedrol designer formatervében a fő hangsúly a fa elemeken van. Az elektromos hajtást kisméretű akksik biztosítják, melyek akár egy retikülben is kényelmesen elférnek. A tervező alapvetően kis tömegű, minimális műanyagot és más, kevéssé környezetbarát anyagot tartalmazó járművet tűzött ki célként, amely a design nyelvén győzi meg a fogyasztókat a környezettudatos közlekedés fontosságáról...

Ha innen nézzük, meggyőzhető vagyok, de éppen a design előtérbe helyezése az, ami miatt fogyasztási adatokat, hatótávolságot és bekerülési kötséget még nem tudunk idebiggyeszteni. Pedig úgy lenne igazán meggyőző...

Via: Yanko Design

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr242580669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trójai 2011.01.13. 19:01:26

az ülés úgy letörik/ lehajlik, mint a szél!
Hogy lehet ilyet megtervezni? Az illető még életében nem ült motoron?
Ilyen labilis nyereggel életben ki nem engednék utcára. (plusz nagyon kényelmes lehet a párnázatlan ülés)

Sárhányók sincsenek, tehát minimum nyakig sárosan szállok le róla.

AMi viszont mégjobban zavar, hogy lábtartót sem látok, ahova fel elhet tenni , emgtámasztani a lábamat, miközben használom. Vagy a 3. képen volna az a fél centi? Kétlem.

ELöl nem látok lámpát, csak hátul. (az volna a piros fény) ELöl csak sejteti egy lyuk, de az korántsem biztos, hogy lámpa.

A kerekek pedig tényleg így? Ez egy vicc? Marhára ngy stablitás, mindeféle belső szerkezet nélkül.

Az nem baj, ha az ember még életében nem látott motort, de motortervezés előtt miért nem lehet megnézni egyet-kettőt?

De most komolyan, nyugtassatok meg, hogy ez egy vicc, és csak kiállani akarják, nem pedig közlekedni vele...

Trójai 2011.01.13. 19:03:58

ok bocs, a hátsó "sárhányót" már látom, de korántsem tölti be optimálisan a funkciót.

Viszont arra nem tudtam rájönni, hogy a hátsó kerék hogy a fenében csatlakozik az egész szerkezethez?Lebeg?

internetszörfölő 2011.01.13. 21:51:23

"ok bocs, a hátsó "sárhányót" már látom, de korántsem tölti be optimálisan a funkciót."

Ott van az a lábtartó, meg az első lámpa is, csak keresgélj. Egyébként ne ránstd fel magad, ez csak egy koncept.

kuki123 2011.01.13. 22:11:14

@Trójai: mókás hogy sem a lábtartót sem a lámpát sem a sárvédőt nem látod...
az ülés sem fog eltörni, valószínűleg te sem láttál még széket, nem ártana megnézni egyet.

Belső szerkezet (nem tudom mire gondolsz) nem szükséges léteznek most is ilyen kerekek, csak drágák és ritkák..

és inkább engem a rugózás teljes hiánya zavar...(nem nem az ülésen hanem a pl a kormányon, bár a choppereken is hátul teljesen rugózatlan

továbbá majd a lakkozás mennyire fogja bírni az esőt ?

ev-o-lution 2011.01.14. 03:08:40

Kedves trójai, ha megnézed ezt a faanyagot láthatod, hogy rétegelt, felépítésű, mint az IKEA székek, vagy a gördeszkák. tényleg ott van inden, amit hiányolsz, és az is nevetséges, hogyha valami nem olyan, mint amit megszoktál, akkor az már teljesen érthetetlen számodra, és elkezded fikázni. Az efféle kerekek elég régóta kaphatók, hátrányuk a nagyobb veszteségek, a nagyobb csapágysúrlódás okán , ami a nagy kerületi sebesség miatt keletkezik.

Frankó · http://franko.blog.hu 2011.01.14. 11:01:40

ev-o-lution! (főleg neked szól)

1: A fa anyag hiába rétegelt, a seggedet biztosan véresre töri majd! - valamint lakkozott, sima felületén csúszkálva élvezet lehet a száguldás…

2: Az üzemanyag "egységek" mérete mutatja meg az alapos tervezést, nyilván sokat lehet menni egy eleve energiapazarló mechanikájó motorral, amiben akkora akkumulátorok vannak, mint egy notebookban… Bocsánat, mint három notebookban! :D

2: A KERÉK. Ez a kerék, legalábbis ilyen felhasználásra egyenlőre bizony FAIL. Semmiben nem jobb mint a hagyományos megoldás, viszont mindenben rosszabb: Nagyobb súrlódás, több mozgó belső alkatrész, több csapágygolyó, több kopó felület, több felhasznált anyag, nagyobb tömeg, nehezebb és drágább javítás. De statikailag is sokkal komolyabb igénybevételnek van kitéve a kerék, így, hogy nem a középpontjánál van felfüggesztve… Azon kívül, hogy jól néz ki, mi ebben a jó? Babakocsira való egy ilyen kerék, a poén kedvéért, de azert motorokra nem kéne rápakolni, mert csak azt mutatja meg vele az illető, hogy fogalma nincs a gépről amit tervez, és nem is érdekli az egész….

3: Hogy nincs rugózás, az is nevetséges.

4: Nyilván egy led-es lámpa van a motor elején, Nem tudom, jó ötlet-e egy motorra való fénymennyiséget egy ilyen hangyapöcsnyi felületen leadni, és kiégetni a szembe jövők szemét. Itt lehet tévedek.

5: a csomagtartó hiánya. A koncept talán tartalmazhat egy olyat, hogy felszerelhető csomagtartó. ami amúgy izgalmasan variálná az ülés rugózását, a tartalmának tömegétől függően…

+1: Egyéként félreértés ne essék, pofásan néz ki a motor, csak sajnos egy nonszensz hülyeség. Ja és a rétegelt lemezt azért nem használják nagyon motorokon, meg kocsikban, SZERINTEM, mert valószínűleg drágább, munkaigényesebb, és nehezebb, mint a műanyag. szerintem.

Ja és még csak egy apróság. Mivel jobb ez mint a tornádó elektromos canga? szebb? nehezebb? drágább?

Trójai 2011.01.14. 12:31:06

@volánrulz: A sárhányót utólag kijavítottam, hogy már látom. Érdemes lenne mindent elolvasni amit írtam, mielőtt kötekedsz.

A lámpa sem stimmel, ugyanis azt írtam, hogy a hátsó lámpát látom, a elülső kis fehér vacak, nem egyértelmű számomra hogy lámpa volna. Számodra igen?

A lábtartóban viszont igazad van, túl sötét volt a képernyő azon a gépen amin néztem és így egybemosódott a háttérrel az a lábtartó.Most már látom.

Kérdésedre válaszolva, láttam már széket, és motor, valamint bicaj ülést is. A három dolog közti különbség ugye nem csak a funkcióban van és a felhasznált anyagban, hanem a kinézetben az ergonomikusságban is. Na meg a párnázottságban.

Ilyenre nem igazán ülnék rá, még ha szék is lenne, mert a 2 méteremhez és a 100 kilómhoz nem elég stabil, én meg nem fogom kihívni a sorsot magam ellen. (hasonló fa szék amúgy már tört össze alattam. )

De arra amúgy válaszolnál, hogy a hátsó kerék hogy illeszkedik a szerkezethez? Lehet én vagyok vak megint, de az a két műanyag szar ott oldalt az nekem nem tűnik megnyugtatóan stabilnak.

@ev-o-lution: rétegelt fa oké, de erősebb lenne, ha két réteget szálirányban derékszögben raknának egymásra, akkor a stabilitás több mint 100%-ban megnőne.

Higgy nekem, az az ülés ilyen kiugrással életveszélyes, vagy ne lenne ennyire kinyúló, vagy lenne alatta valamilyen alátámasztás...

Láttam már ilyen széket amúgy, de ez a megoldás nem ide való. (és hidd el, ha nem törik le, minimum meghajlik) meg eléggé rezeg is és ki is leng.

A kerékmegoldást már ismerem, de csak kisebb kerekeknél.

De mindezektől függetlenül a stílusod elég paraszt, egy épületes vitát is ki lehetett volna ebből hozni, ha nem ilyen hangot ütsz meg és nem gyökérkedsz.

Tudod az a hihetetlen és feldolgozhatatlan dolog is megeshet az életben, hogy valami az egyik embernek tetszik, a másiknak meg nem...

Trójai 2011.01.14. 12:41:04

@internetszörfölő: Nem idegeskedtem, lehet hogy úgy jött le, csak leírtam amit gondolok.

A lábtartóra már írtam, hogy sötét képernyőn néztem és elmosódott a háttérrel.

De most már látom tényleg.
@volánrulz:
@ev-o-lution: az elülső sárvédőt viszont még mindig nem látom. Lehet hogy azért, mert nincs is?

Gombaraz 2011.01.14. 12:57:55

Én örülök, hogy ilyeneket látok, jó gondolatébresztő, de amellett nem tudok elmenni, hogy a kormányt nem lehet elforgatni!:)))

Frankó · http://franko.blog.hu 2011.01.14. 16:09:11

@Gombaraz: A kormanyt el lehet forgatni... Milyen gondolatokat ebreszt benned? :D

Gombaraz 2011.01.14. 17:26:26

@Frankó: Igazad van, kb. két centit, mivel a villaszárak között van egy fa lemez keresztben, nézd meg az utolsó képet... ezután a kérdésedre nem kívánok reagálni...

Frankó · http://franko.blog.hu 2011.01.17. 10:29:06

@Gombaraz: Van ott egy deszka, de ez egy motor, nem szempont, hogy 180 fokban forogjon el a kormánya... Igaz nem lehet megállapítani a képekről, hogy mennyire, de nem kell oda annyi hely mind gondolnád... Lehet igazad van és 15 fokot nem forog el!
Na de milyen formabontó gondolatokat vélsz nyomokban felfedezni? :)

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása