Szép, vicces és őszinte meglepetést ajánlunk a karácsonyfa alá mindazoknak, akik valami üzenet értékűvel szeretnék meglepni szeretteiket.
Az FCUK parfümök elegánsak, alapvető összetevőiket különböző virágok illatanyagai adják, de több más divatos összetevő (pl. tea) is megtalálható bennük. Bár ez lényegében teljesen mindegy. Az ára 40-50 dollár között mozog, amiért a tipikus vásárló nem csak szagolni akarja. Ennek megfelelően alakították ki az üveg formáját is, ami elsősorban a Her változatnál teremt bonthatatlan egységet a márkanévvel. (Pina formája van, na!)
A párosodni vágyó angolok hátán felkapaszkodott márka rövid története, és tanulságos képek hajtás után!
1969-től 1997-ig a French Connection divatbrand egy volt az unalmas ismeretlenek között. Az egyébként jó hangzású FCHK név nem volt elég erős, hogy óriás költségvetésű kampány nélkül is nemzetközi ismertséget szerezzen a termékeknek.
Stephen Marks, a társaság elnöke ezért stratégiai lépésre szánta el magát. A márka építésével megbízott ügynökséget egyszerű feladattal engedte haza: érjék el, hogy erről a brandről beszéljenek a legtöbbet az angol sétálóutcákon. Így indult útjára az elmúlt évtizedek egyik legeredményesebb, egyben legpronyóbb kampánya...
A sikertörténet legendája szerint a French Connection Hong-Kongban nyíló üzletéből a kreatív csapat kapott egy elbénázott faxot, amin a FCHK rövidítés helyett az FCUK szerepelt, ami rövidesen a brand fedőneve lett: FCUK Fashion. A cég teljes neve pedig a pontosság kedvéért French Connection UK-re változott. Megspóroltak egy csomó ötletelést, időt és fáradtságot, ráadásul a reklámokon sem kellett túl sokat piszmogni, mert erre a témára mindenkinek van elég ötlete.
A rendkívül jól mutálható betűszó villámgyorsan az érdeklődés középontjába emelte a céget, amit további súlyos szójátékokon alapuló projektekkel fejeltek meg. A online áruház a fcukbymail.com néven fut, de komoly hírnévre tett szert a FCUK FM online rádió adó is (nem akarom túlmagyarázni, de a szóviccet kiegyenesítve a fuck female kifejezés olvasható ki, ami ugye kefélj nőt jellegű fordítást igényel). Mindezt 2003-ban megfejelték az FCUK Him, illetve az FCUK Her néven futó parfümökkel és egy sor más termékkel.
A brand sikerét segítette a konzervatív angol nép haragja is. Hónapokon át próbálták betiltatni a közben világhírűvé lett nevet, mivel a FUCK UK üzenetet vélték felfedezni benne. Nem értjük.
A cég marketingesei a vicc kedvéért egyezkedtek is egy sort velük, de vélhetően magasról tettek a felháborodásra, mivel a bevételek az előző évi 6,1 millió fontról 19,1 millióra emelkedtek, a cég részvényeinek ára pedig 3 fontról 7,7 fontra ugrott... A Wikipedia szerint a cég 2005-ös mérlege 265,7 millió fontos bevételt mutatott, a fejlődés tehát azóta is töretlen...
Honlap: FCUK
Webshop: fcukbymail.com
Forrás: BuildingBrands