2010.02.26. | siklósitamás | 8 komment | motor autó koncept

Honda háromkerekű

(szöveg: Siklósi Tamás) A nagy H-ra nem árt odafigyelni, főként ha motorkerékpárról van szó, mégiscsak a szárnyas márka gyártja a legtöbb motort a világon. Legújabb konceptjük  a 3R-C ugyan 3 kerekű és a vezető benne ül nem pedig rajta; mégis közelebb áll a motorokhoz, mint az autókhoz, még ha az elején lévő jel az ellenkezőjét is látszik igazolni. A lezárható tetőrész csupán parkoló állásban csukható be, de nem csodálkoznék, ha néhány éven belül továbbfejlesztenék ezt az opciót a menet közbeni használatra is.

Egyébként az együléses kialakítás és a kis méret mindenképpen logikus irány, de kérdés hogy meddig lehet az árat lefaragni egy ilyen jármű előállításánál, mert a felhasználási területe igen korlátozott. Formailag egyébként nekem megint csak a manga style ugrik be, ami keleten nagyon menő, de mifelénk viszonylag kevesen gerjednek be tőle. Ez külön érdekesség, mivel állítólag európai designerek tervezték. Ettől függetlenül jó látni, hogy egy ilyen elképzelést is be mernek mutatni, nemcsak a VFR formatervét.

Via: Motor and car design blog

 

A bejegyzés trackback címe:

https://designpumpa.blog.hu/api/trackback/id/tr101790582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbi2k 2010.02.26. 11:22:20

ez nagyon jó... igazi belvárosi cucc :)

kapujanincs (törölt) 2010.02.26. 12:41:07

az ilyen koncepciókra szokták mondani, hogy nagyszerűen ötvözi az autó és a motorkerákpár rossz tulajdonságait.
nagy forgalomban a mérete miatt elvész az autókkal szembeni előnye, cserébe kényelmetlen.
az viszont marhára tetszik, ahogy a plexit rá lehet hajtani az ülésre.

norbi2k 2010.02.26. 13:13:44

fogyasztás, parkolás

mihez is képest kényelmetlen? vagy már ültél benne? :)

Sloow 2010.02.26. 13:34:16

@norbi2k: igaza van kapujanincs-nek, gyakorlatilag olyan mint egy oldalkocsis, csak még pakolni se lehet bele és egy személyes
és szerintem nevetségessen néz ki, de ez ízlés dolga ugye ;)

kapujanincs (törölt) 2010.02.26. 14:43:03

@norbi2k: ok, talán könnyebb vele parkolni. a fogyasztásáról ugye nem nyilatkozhatunk, de gyanítom, hogy ekkora felépítménnyel, hagyományos hajtást feltételezve a "nagytestű robogó" kategóriában is a szomjasak közé tartozna, ami simán nagyobb fogyasztást jelent, mint egy átlagos városi (négyüléses) kiskocsié. és akkor még csak döcögünk.

ültem már autóban (lábtér, ülés, légkondi, no szmog, no bukó, zene...)
ültem motoron (lábtér, több üléspozíció, parkolás...)

elnézem ezt a képet, a pacák lába összezárva, súlypontja az égben... de fölösleges egy tanulmány használhatóságán témázni, mikor úgysem fogják gyártani. és tulajdonképpen tetszik.

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2010.02.26. 20:31:04

de jó járgány!
végre valami igazi változás, nem úgy mint a 'legújabb forradalmi dizájn' ami színben sem tér el az előző motortól

Charlie Brown 2010.02.27. 00:45:20

Élek a gyanúperrel, hogy az ilyen koncepciók alá már nem benzinmotort álmodik a tervező. A kis méret és súly pedig elvben azért mégiscsak kisebb fogyasztással kell párosuljon. Oké, hogy a kis belsőégésűek nem fogyasztanak arányosan kevesebbet, de nem tudom, hogy is van ez arányaiban a villanymotoroknál?

Egyébként vagány, akármikor jobb mint napjaink egyen-ezüstmetál langyos egyenformájú egyenautói. A japók nagyon értik az ilyen futurisztikus izéket. Ettől függetlenül még mindig azon gondolkozok, szeretnék-e én ezzel esni egy jó nagyot? Asszem nemigen..

andrisch 2010.03.04. 08:58:17

szép. kár, hogy ami szar az autóban és a motorban, azt mind tudja: dugóban állsz, esőben ázol.

DesignPumpa Speciál

Social...

Friss topikok

DP/FB

Editor's Hell

süti beállítások módosítása