Áprilisban mutatkozott be Magyarországon a Citroën kínálatát kiegészítő DS3, amely a sportos, városi kisautók piacán igyekszik minél nagyobb szeletet harapni a tortából. Nem is esélytelenül, hiszen az autó formaterve, a részletekben rejlő finom megoldások kiemelik a konfliktusmentes designra törekvő konkurensek köréből. A gyári vízió, amely a márkában rejlő innovációs erő és kreativitás felmutatását helyezi előtérbe, mindenesetre működni látszik. Morcos orrú dögöt vezetni kortárs életérzés, receptre kéne adni...
A kis méretű autók világában állandó, vízválasztó problémakör az autó nemének meghatározása: női autóval férfi még bevásárolni sem jár szívesen, pedig akkor már szinte mindegy, egy férfiasra hangolt járgányra meg a női vásárlók nem gerjednek igazán. A DS3 inkább felülről nézi a kategóriák civódását, köszöni, mindkét csoport kezében jól áll… A morcosan néző lámpák, a méretes hűtő és a profilt keretező LED fénysorok erőteljes, dinamikus karaktert kölcsönöznek, vagy inkább sportosan agresszívet, mindegy, működik...
Az ívek, vonalak a cápauszonyra emlékeztető B-oszlop nélkül is rendben lennének, az igazi megkülönböztető erőt mégis ez jelenti. A kategóriatársak többsége ugyanis a reanimált, egyébként tényleg jól sikerült, Mini epigonjaiként tűntek fel, a DS3 viszont saját egyéniséget tud felmutatni, és ez legjobban, a leginkább megjegyezhető módon, az uszony formatervén domborodik ki. A marketingesek ez esetben a jó oldalon állnak, a B-oszlop formája visszaköszön a nemrég felújított Citroën logóban, és az abból levezetett DS3 logóban egyaránt.
Az érzelmi kötődést erősíti a számos testre szabható, vagy inkább széles palettáról választható külső-belső kiegészítő és színezés is. Bár ezt inkább a feminin oldalra húznánk be, a tető, a karosszéria, a visszapillantótükör-házak és a kerekek, a műszerfal-borítás, a váltókar gomb és a belső térben található millió elem anyagának, színének, díszítésének kiválogatásába azért egy hím is bele tud borulni pár órára.
Az alkalmazott anyagok és technológia terén a DS3 a prémium kategóriát célozza, ami az autó megjelenése, a szemlélőben kialakuló első benyomás alá is támaszt. Mindez odabent sem enyészik el, az álló motornál is brümmögésre ösztönző műszerfal, az egyszerű, átláthatóan és ergonomikusan elrendezett kapcsolók, gombok, valamint a sportos formájú kormány egy nagy autónak sem állna rosszul.
Sőt: a belső dög, az elegáns belső design mellett a praktikus megoldásokra is jutott idő. A méretéhez képest méretes, 285 literes csomagtartó és a számtalan kisebb rakodórekesz sok mindent képes elnyelni, a tulaj nemétől függetlenül. A 13 literes kesztyűtartóba szerintem egy komplett kempingbringa is betolható, de egy grillezőapparát mindenképp. A magasabbra helyezett műszerfal, illetve a vékonyított első ülések mindemellett kényelmes üléspozíciót és lábteret biztosítanak mind az öt, teljes értékű ülés utasának.
A sportos karakternek megfelelő biztonsági berendezések, az elektronikus szabályzók, a hat légzsák, vagy az Izofixes gyerekülés a szériatartozékok között vannak. A francia autókat övező, évtizedes megbízhatatlansági nimbusz leküzdésére is nagy energiát fordítottak. A DS3-asok összeszerelése Franciaországban, az eddiginél lényegesen magasabb fokon működő ellenőrzés mellett, a beszállítók gondos előválogatásával történik. (Történjen is, kár lenne kivéreztetni az ADAC statisztikáin.)
Sportos, dögös, francia, de leginkább európai karakterű autó, ami azért 2010-ben mindenképpen tapsos kör.