Fokozódik a nemzetközi helyzet a pumpa logópályázatának kapcsán. Sörszagú fogadkozások mellett mellett új terv is érkezett eaposztrof, vagyis az eaposztrof | dotHEAD project révén. A pályamű filozofius kibontása így kezdődik (majd hajtás után folytatódik): "a design, mint a propaganda eszközéül szolgáló pszichológiai ráhatás, a pumpa, mint ennek a széles spektrumú szakmának a "felfújására"* szolgáló virtuális eszköz a kor újdonságainak reprezentálása érdekében. (...)
a felirat
"a Neogótikus betűtípust Georg Herold-Wildfellner készítette az 1879-es Germán tipográfiai remekmű alapján. az alap betűtípust az akkori propaganda fő eszközéül szolgáló vallásos publikációk részére alkották.
a modern kori propaganda fő eszköze továbbra is a megjelenés hatásossá tétele különböző pszichológiai és esztétikai trükkökkel, amit ma úgy hívunk: design.
az összetett szakmaiságot érzékeltetem ezzel a modern környezetbe átültetett betűtípussal.
az ábra
a "design pumpa" név hallatán sok asszociáció felmerül, amely az én értelmezésemhez legközelebb áll:
a design, mint a propaganda eszközéül szolgáló pszichológiai ráhatás, a
pumpa, mint ennek a széles spektrumú szakmának a "felfújására"* szolgáló virtuális eszköz a kor újdonságainak reprezentálása érdekében.
a kör szimbolizálja a design fogalmát, amelyre kívülről egy adott (néző)pontból - nem egyenes vonalon keresztül (több szempont, kutatás) - ráhatás van, azaz levegőt fúj be (vélemény, vita), amely a kör különböző pontjain fejti ki hatását (különböző szegmensek, ismeretek, vélemények)."
A további nyolc pályamunka itt megtekinthető!